عصر خودرو

کومرس بانک پیش‌بینی کرد؛

عقب نشینی ۱۵ درصدی نفت در ماه های آینده

عصر بازار- تحلیلگر ارشد کومرس بانک پیش بینی کرد قیمت نفت ممکن است حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد در ماه‌های آینده دچار کاهش شود زیرا عوامل عرضه و تقاضای اخیر قیمت بالای کنونی را توجیه نمی‌کنند.

عقب نشینی ۱۵ درصدی نفت در ماه های آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک معتقد است معامله‌گران نفت بایستی منتظر عقب‌نشینی حداقل 15 درصدی قیمت های نفت در ماه‌های آینده باشند.

    وی به شبکه سی ان بی سی گفت: روند صعودی قیمت نفت قطعا به دلیل داغی بیش از حد سفته بازی بوده و احتمالاً تا یک ماه آینده تصحیح خواهد شد. من انتظار دارم قیمت نفت حداقل 10 تا 15 درصد در ماه های آینده تصحیح پیدا کند زیرا عوامل عرضه و تقاضای کنونی این قیمت بالا را توجیه نمی کنند.

    به گفته واینبرگ، اگرچه اکثر کالاها رشد قیمت در سال 2017 داشتند اما بخش کالاها با ترکیبی از موانع شامل تصمیمات سیاست پولی و عوامل ژئوپلیتیکی مواجه هستند. البته انتظار می‌رود مهمترین مولفه برای کالاها در آغاز سال 2018 فعالیت سرمایه‌گذاری باشد.

    معاملات سفته‌ای که بنا را بر افزایش قیمت های نفت خام آمریکا قرار داده‌اند، از سپتامبر که اوپک و 10 تولید کننده خارج از این سازمان برای ادامه کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 توافق کردند، افزایش یافته است. این توافق کمک کرد مازاد عرضه جهانی کاهش پیدا کرده و سطح ذخایر نفت خام پایین‌تر رود.

    بانک‌های گلدمن ساکس و مورگان استنلی در دسامبر با اشاره به پایبندی بالاتر از حد انتظار اوپک برای ادامه کاهش تولید، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت را بالاتر بردند.

    قیمت هر بشکه نفت از 120 دلار در ژوئن سال 2014 به دلیل تقاضای ضعیف، دلار قوی و رونق تولید شیل آمریکا و عدم تمایل اوپک برای کاهش تولید ریزش کرد اما این گروه اواخر سال 2016 به همراه سایر کشورهای تولید کننده نفت به محدود کردن تولید اقدام کرد.

    برچسب ها