عصر خودرو

ورود سومین قطار باری از چین به ایران

عصر بازار- معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از ورود سومین قطار باری چین به ایران خبر داد و گفت: طول مسیر از چین تا تهران ۱۰ هزار و ۲۹۷ کیلومتر است و انتظار داریم نظیر دیگر قطار‌های اعزام شده، در مدت ۱۴ روز به تهران وارد شود.

ورود سومین قطار باری از چین به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, سیدمصطفی داودی بیان کرد: در راستای سیاست‌های توسعه حمل و نقل ریلی و به ویژه توسعه کریدور‌های ترانزیتی جلسات متعددی با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان انجام گرفته است.

    وی افزود: پیرو این مذاکرات توافقات چند جانبه‌ای میان کشورهای چین، ایران، قزاقستان و ترکمنستان به منظور اعمال نرخ تعرفه توافقی و همچنین زمان حمل از مبدأ تا مقصد صورت گرفت.

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن افزود: تاکنون 2 رام قطار باری از چین وارد ایران شده و قطار سوم نیز تا پایان هفته اول سال 2018 به مقصد می‌رسد، ‌این امر در راستای توافقات انجام گرفته میان ایران با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان است و با توجه به برآوردهای صورت گرفته با اجرای شدن این نرخ حمل و نقل ریلی دراین مسیر در مقایسه با حمل دریایی از مزیت رقابتی برخوردار شده است.

    به گفته داودی ‌تاکنون قطارهایی از استان‌های مختلف چین نظیر «ایوو» و «اینچوان‌» به سمت ایران عزیمت کرده و با موفقیت به مقصد رسیده‌اند و در ادامه فعالیت این کریدور طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در مورخ 28 دسامبر 2017 از ایالت «هونان» در جنوب شرقی چین یک رام قطار با 50 دستگاه کانتینر 40 فوت حرکت خود را آغاز کرده است.

    وی اضافه کرد: قطار دیگری‌ 2 روز بعد در تاریخ 30 دسامبر 2017 شامل‌ 41 کانتینر 40 فوت از شهر «اینچوان» شمال غرب چین‌ حرکت کرده و با گذر از مرز خورگوس چین (Khorgos) و سپس ‌مرز «التینکول قزاقستان» و از مرز اینچه‌برون وارد ایران و سپس به تهران می‌رسد و در نهایت قطار سوم از استان شیان در غرب چین با 41 کانتینر حرکت کرده است.

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از قصد راه‌آهن ایران برای حمل ‌بخشی از بارهای تجاری حمل شده میان چین و اروپا که ارزش آنها در سال 2016 معادل 520 میلیارد یورو بوده ‌از این مسیر خبر داد.

    وی گفت: ‌طول مسیر از چین تا به تهران در حدود 10 هزار و 297 کیلومتر است و انتظار می‌رود مانند دیگر قطار‌های اعزام شده در 2 سال گذشته ‌در مدت 14 روز به تهران وارد شود به این ترتیب مدت زمان این مسیر نسبت به مسیر دریایی بیش از 25 روز کوتاه‌تر خواهد شد.

    برچسب ها