عصر خودرو

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

پارس جنوبی در آینده نزدیک ۸۲ درصد گاز کشور را تامین خواهد کرد

عصر بازار- مدیرعامل مجتمع گاز پارس گفت این مجتمع اکنون بیش از ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند و با راه‌اندازی کامل فازهای در حال ساخت و تحویل آن به بیش از ۸۲ درصد خواهد رسید.

پارس جنوبی در آینده نزدیک ۸۲ درصد گاز کشور را تامین خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, مسعود حسنی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: مصرف روزانه 8 هزار تن محصول تولیدی اتان در پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، مجتمع گاز پارس جنوبی را به بزرگترین تأمین کننده خوارک صنایع پایین دستی در کشور تبدیل کرده است.

    حسنی، افزود: در حال حاضر روزانه 8 هزار تن محصول تولیدی اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در پتروشیمی‌های جم، پارس، کاویان و مروارید مورد استفاده قرار می‌گیرد که این رقم در برخی موارد به 10 هزار تن در روز نیز رسیده است.

    وی با اشاره به تولید میعانات گازی در این مجتمع عظیم گازی کشور تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع، اکنون روزانه 700 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع تولید می‌شود که بعد از پایان طرح توسعه فازهای پارس جنوبی به بیش از یک میلیون و 40 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    این مقام مسئول ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 70 درصد گاز مورد نیاز کشور را نیز تأمین می‌کند که این رقم با راه‌اندازی کامل فازهای در حال ساخت و تحویل آن به مجتمع گاز پارس جنوبی به بیش از 82 درصد خواهد رسید.

    برچسب ها