عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

روند بازار سرمایه تا پایان سال صعودی است

عصر بازار- بازار سرمایه پس از واقعی شدن نرخ سود شاهد ورود نقدینگی های جدید و هوشمند بود.

روند بازار سرمایه تا پایان سال صعودی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, عظیم ثابت با تاکید بر ورود نقدینگی های جدید به بازار سهام گفت: در کنار کاهش نرخ سود بانکی و ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه، افزایش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی و رشد نرخ ارز از دیگر اتفاق های خوب بازار بود.

    وی با اشاره به رشد پر سرعت بازار گفت: بازار سرمایه همیشه در پی رشد پر سرعت متداوم نیاز به اصلاح دارد و هفته گذشته نیز فرصتی برای استراحت متغیرهای بازار سرمایه بود .

    ثابت با اشاره به اینکه نوسان ذات بازار سرمایه است، اظهار داشت: افت بازار در هفته گذشته به دنبال رشد پر شتاب بازار اتفاق طبیعی بود و جای نگرانی ندارد.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی گزارش های 9ماهه گفت: گزارش های دوره ای شرکت ها در سال جاری در همه دوره ها بسیار خوب و نشان دهنده بهبود نسبی عملکرد صنایع پیشرو بود.

    وی اظهار امیدواری کرد این روند در گزارش های 9 ماهه و 12 ماهه نیز ادامه یابد و افزود: شرایط کلی بازار خوب است و پیش بینی می شود در صورتی که ریسک سیستماتیک خاصی اتفاق نیفتد تا پایان سال شاهد بازاری آرام با شیب صعودی ملایم باشیم.

    وی با اشاره به بازدهی بالای 24 درصد بازار سرمایه در سال جاری گفت: عملکرد خوب بازار امسال ؛ آنرا از سایر بازارها متمایز کرده و از بازارهای رقیب جلو زده است.

    وی با تاکید بر اینکه بازدهی بازار در سال جاری قابل مقایسه با چهار سال گذشته نیست، گفت: بازار سرمایه همچنان پتانسیل های خوبی برای تداوم روند صعودی دارد.

    ثابت با اشاره به اینکه صنایع وابسته به قیمت های جهانی همچنان در صدر بازار قرار دارند، گفت: گروه های پالایشی، پتروشیمی، معدنی و فلزی به دلیل افزایش قیمت نفت و کامودیتی ها یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری هستند.

    وی با اشاره به شرایط خوب صنایع مذکور گفت: این گروه ها در گزارش های دوره ای نیز حاوی خبرهای خوبی برای سهامدارانشان بودند و پیش بینی می شود حتی سال آینده نیز روند مساعدی را تجربه کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه به افزایش نرخ برابری دلار با ریال و نوسان سایر ارزها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وزن قابل توجه صنایع صادرات محور در بازار سرمایه، این گروه نیز در فهرست صنایع پر پتانسیل و پربازده قرار دارند؛ چراکه از افزایش نرخ ارز منتفع شده و سودآوری آنها از این محل رشد می کند.

    برچسب ها