عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

لایحه بودجه ۹۷ از سنوات گذشته شفاف تر است

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که لایحه بودجه ۹۷ به نسبت بودجه سنوات گذشته از شفافیت بیشتری برخوردار است.

لایحه بودجه ۹۷ از سنوات گذشته شفاف تر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، سیدتقی کبیری با ارزیابی لایحه بودجه سال 97 به لحاظ شفافیت، اظهار داشت: این لایحه بودجه به نسبت لوایح سال گذشته شفاف تر است چرا که تلاش شده بودجه ریزی برای سال آینده بر اساس عملکرد بودجه های سال گذشته باشد و همین نگاه باعث شده است که بودجه 97 شفاف تر و نظارت پذیرتر باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت در بودجه باعث بخش پذیری نظارت می شود، گفت: این لایحه به نسبت لوایح سنوات گذشته شفاف تر است اما همچنان ابهاماتی در آن وجود دارد که با پرداختن به این ابهامات می توان بودجه ای دقیق تر و شفاف تر طراحی کرد.

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت با تاکید براینکه بودجه عملیاتی باید شفافیت بیشتری داشته باشد، ادامه داد: باید درآمد و هزینه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی روشن و صریح مشخص شود و به دقت موارد هزینه ای در بودجه آورده شود تا بدانیم قرار است بر چه مبنایی در کشور هزینه شود.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه بودجه شفاف نظارت را راحت تر می کند، عنوان کرد: با وجود اینکه لایحه بودجه سال 97 از شفافیت بیشتری برخوردار است نمی توان به آن نمره دقیقی دراین زمینه داد چرا که همچنان لازم است بودجه شفاف تر و دقیق تر شود.

    کبیری با اشاره به نقش مجلس در شفاف تر شدن لایحه بودجه، اظهارداشت: مجلس نقش بسزایی در شفاف شدن لایحه بودجه یا هر طرح و لایحه دیگری دارد، چرا که این مباحث باید از کانال نمایندگان عبور کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه و مجلس باید تمام موارد هزینه کرد در بودجه را احصا و شفاف کنند تا در آینده نه در اجرا  ونه در نظارت با مشکل مواجه شویم.

    برچسب ها