عصر خودرو

رئیس اسبق انجمن حسابداران خبره:

ضرورت اعمال جرایم سنگین برای شرکت‌هایی که انحراف از EPS دارند

عصر بازار- رئیس اسبق شورای عالی انجمن حسابداران خبره با بیان این که سازمان بورس باید جریمه‌های سنگین برای شرکت‌هایی که انحراف قابل توجه در تحقق EPS دارند، اعمال کند، گفت: این دو، معیارهای خوبی برای پیش بینی سرمایه گذاری هستند اما زمانی که شرکت‌ها تخلف می کنند، این شاخص‌ها هم آدرس غلط به سرمایه گذاران می دهند و واقعی نیستند تا بتوان به انها تکا کرد.

ضرورت اعمال جرایم سنگین برای شرکت‌هایی که انحراف از EPS دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، غلامرضا سلامی با اشاره به اقدام بورس به حذف EPS اظهار داشت:  با حذف EPS در نهایت  P/E هم غیر قابل پیش بینی و حذف می‌شود که البته در تمام دنیا شاخص‌های مهم برای سرمایه گذاری در بورس هستند.

    وی تاکید کرد: این دو، معیارهای خوبی برای پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هستند اما زمانی که شرکت‌ها تخلف می‌کنند، این شاخص‌ها هم آدرس غلط به سرمایه گذاران می‌دهند و واقعی نیستند تا بتوان به انها تکا کرد.

    این تحلیلگر ارشد مالی با بیان اینکه EPS  و P/E  در تمام دنیا رهنمای خوبی برای سرمایه گذاری هستند، گفت: باید با شرکت‌هایی که در تحقق این دو شاخص انحرافات بسیاری دارند، برخورد شود.

    رئیس اسبق شورای عالی انجمن حسابداران خبره ادامه داد: هنوز جزییاتی از نحوه ساز و کار برای حذف EPS اعلام نشده است  و این پیشنهاد هم  وجود دارد که این شاخص‌ها تنها برای شرکت‌های متخلف حذف شود یا اینکه شرکت‌ها در صورت عدم تحقق EPS  و P/E مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین شوند.

    سلامی افزود:  این اقدام به نفع سهام داران است و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه را کاهش می‌دهد اما در نهایت نمی تواند به نفع بازار سرمایه باشد چرا که شاخصی برای تصمیم گیری محسوب می شود.

    وی گفت: سازمان بورس می تواند این شاخص را برای شرکت هایی که سابقه خوبی ندارند حذف کند. در این صورت می‌تواند علامتی برای سهام‌داران باشد  که با بررسی بیشتری بر روی سهام این شرکت‌ها سرمایه گذاری کنند.

    رئیس اسبق شورای عالی انجمن حسابداران خبره با تاکید بر اینکه هنوز جزییاتی منتشر نشده است اما جوانب این اقدام بازار سرمایه  باید مورد مطالعه  و بررسی قرار بگیرد، گفت: در تمام دنیا در این خصوص مجازات‌های سنگین وجود دارد  و از بورس اخراج می شوند و حقوق تضییع شده سهام‌داران را بر می‌گردانند.

    برچسب ها