عصر خودرو

رتبه‌های تک رقمی ایران در واردات ۳ غله مهم

عصر بازار- بر اساس آمارهای فائو ایران در زمینه واردات ۳ غله مهم جزو ۱۰ کشور نخست دنیا قرار گرفته است.

رتبه‌های تک رقمی ایران در واردات ۳ غله مهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد ایران را هفتمین وارد کننده بزرگ برنج در جهان معرفی کرده است.

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی واردات برنج ایران در سال 2017 بالغ بر 1.2 میلیون تن اعلام شده است که این رقم معادل 2.6 درصد از کل تجارت 45 میلیون تنی برنج در جهان بوده است.

    بزرگترین واردکننده برنج در جهان طی سال 2017 کشور چین بوده است. این کشور 6.4 میلیون تن برنج در سال 2017 وارد کرده است. نیجریه با واردات 2.6 میلیون تن و اتحادیه اروپا با واردات 1.8 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند.

    * رتبه 27 ایران در زمینه واردات گندم

    بر اساس این گزارش ایران از نظر وابستگی به واردات گندم در وضعیت بهتری قرار داشته است و 26 کشور جهان واردات گندم بیشتری نسبت به ایران در سال 2017 داشته اند.

    ایران با واردات 1.2 میلیون تن گندم در رتبه 27 جهان از این نظر قرار گرفته است. سه کشور اسلامی مصر، اندونزی و الجزایر به ترتیب بزرگترین واردکنندگان گندم در سال 2017 شناخته شده اند. مصر در این سال 12 میلیون تن، اندونزی 9.7 میلیون تن و الجزایر 8.2 میلیون تن گندم از خارج وارد کرده اند.

    * ایران سومین واردکننده بزرگ جو در جهان

    آمارهای فائو نشان می دهد ایران سومین واردکننده بزرگ جو در جهان طی سال 2017 بوده و 1.3 میلیون تن از این محصول را وارد کرده که فقط از واردات عربستان و چین کمتر بوده است.

    عربستان با واردات 11 میلیون تن جو در سال 2017 بزرگترین واردکننده این محصول شناخته شده است و چین نیز با واردات 4.6 میلیون تنی در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

    *ایران در رتبه 6 جهان از نظر واردات ذرت

    در میان واردکنندگان ذرت نیز رتبه ایران تک رقمی بوده است. ایران در سال 2017 بالغ بر 9.5 میلیون تن ذرت وارد کرده است و در جایگاه ششم جهان از این نظر قرار گرفته است.

    اتحادیه اروپا با واردات 15.6 میلیون تنی بزرگترین واردکننده ذرت جهان در سال 2017 شناخته شده است. مکزیک با واردات 15.5 میلیون تن و ژاپن با واردات 15.2 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

    برچسب ها