عصر خودرو

سهامداران منتظر گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها هستند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند حرکتی شاخص بورس و قیمت سهام را تحولات سیاسی و اقتصادی پیشرو اعلام کرد.

سهامداران منتظر گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, منصور کریمی در خصوص وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال گفت: به طور معمول در زمستان هر سال معامله‌گران منتظر هستند تا بر اساس گزارش های 9 ماهه منتشر شده، مسیر سرمایه‌گذاری آینده خود را تعیین کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس رفته رفته در تالار شیشه ای شاهد انتشار این گزارش ها خواهیم بود که بر این اساس پیش‌بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته شاهد اطلاعات مثبت و بهتری در گزارش‌های شرکت ها نسبت به سال گذشته باشیم.

    وی در خصوص دلایل مثبت بودن گزارشات امسال شرکت ها نسبت به سال‌های گذشته اذعان داشت: در ماه‌های گذشته شاهد بهبود مولفه‌های اثرگذار بر اقتصاد و صنایع کشور از جمله افزایش قیمت جهانی نفت، بهبود وضعیت جهانی کالاها بویژه فلزات پایه همچنین افزایش نسبی نرخ دلار بوده‌ایم که مجموعه این عوامل نمود خود را در بازار سرمایه با افزایش شاخص بورس و نیز رشد قیمت سهام برخی شرکتها نشان داده است.

    احتیاط معامله گران در تالار

    بنابراین متناسب با این عوامل انتظار می‌رود شرکت ها و صنایع مختلف نیز اثرپذیری مثبتی را از این عوامل در گزارشات 9 ماهه خود لحاظ کنند. این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روند حرکتی شاخص بورس و قیمت ها در تالار شیشه‌ای را موضوعات مربوط به اجرای «برجام» و موضوع‌گیری رئیس جمهور آمریکا در این زمینه برشمرد و افزود: نگرانی‌ها از اعلام نظر ترامپ در مورد «برجام» این روزها به عنوان یکی از عوامل مهم و تعیین کننده سمت و سوی بازار سهام مطرح است و موجب شده تا معامله‌گران با احتیاط بیشتری اقدام به دادوستد در بازار سهام کنند.

    وی اظهار داشت: البته باید منتظر ماند و دید در صورتی که ترامپ خروج آمریکا از «برجام» را اعلام کند، موضع دیگر کشورها در این زمینه چه خواهد بود. به هر حال با در نظر گرفتن بدبینانه‌ترین حالت یعنی لغو «برجام» از سوی ایالات متحده سهامداران باید به این نکته توجه داشته باشند که با گذشته حدود دو سال از اجرای «برجام» ثمرات این توافق‌نامه چندان زیاد نبوده است.

    برچسب ها