عصر خودرو

مسکن ارزان قیمت رونق می‌گیرد

عصر بازار- مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه سرعت پس انداز در صندوق پس انداز مسکن یکم سه برابر شده است، مسکن ارزان قیمت در آینده رونق مناسبی را تجربه خواهد کرد.

مسکن ارزان قیمت رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسین عبده تبریزی در حاشیه "پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری" اظهار کرد: خانه های ارزان قیمت در آینده بازار خوبی خواهند داشت. در مقابل، معتقدم همچنان خانه های گران قیمت با سرعت بسیار کمی فروخته خواهند شد و خانه های خالی لوکس به راحتی به فروش نخواهند رفت. اما مسکن ارزان قیمت بازار رشد مناسبی را پیش رو دارد و وزارت راه و شهرسازی هم کمک کرده تا این رشد ادامه پیدا کند.

    وی افزود: در حال حاضر در هفته سه برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق مسکن یکم افتتاح حساب انجام می شود که سبب نگرانی بانک مسکن بابت تأمین منابع تسهیلات مسکن شده است.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش نرخ ارز طی هفته های اخیر گفت: من قبلا نگفته بودم که نرخ ارز در حال حاضر ارزان است بلکه گرایش بازار را اعلام کرده بودم. به نظر من تشخیص بازار این است که نرخ ارز گرایش به بالاتر رفتن دارد. دولت نیز در صورتی که این تشخیص بازار را درک کند باید کمک کند تا ارز به وسیله پس انداز تبدیل نشود.

    عبده تبریزی ادامه داد: در واقع دولت باید کمک کند تا حباب نرخ ارز از بین برود تا به وسیله ای برای پس انداز تبدیل نشود.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون در بازار سرمایه، سهام های وابسته به ارز، روند رو به رشد به خود گرفته اند، گفت: سهام هایی مانند پتروشیمی ها، فلزات، خودرو و دیگر سهام هایی که وابسته به ارز هستند، در روزهای اخیر با استقبال مشتریان مواجه شده اند و حتی از قیمت ارز هم بالاتر رفته اند.

    عبده تبریزی همچنین درباره تسهیلات حوزه مسکن اظهار کرد: تشخیص وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قدرت خرید مسکن از سوی مردم برنامه درستی است.

    وی با بیان اینکه مسکن ارزان قیمت قابلیت رشد قابل ملاحظه ای دارد، گفت: حسابهایی که هم اکنون در صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح بانک مسکن افتتاح می شود نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش یافته و بانک مسکن نگران کسری منابع خود شده است؛ چرا که با شتاب زیادی مردم در حال سرمایه گذاری هستند و این سرمایه گذاری به امید دریافت وام مسکن است.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سالانه در ایران 650 هزار ازدواج صورت می گیرد که رقم قابل ملاحظه ای است و این افراد وارد بازار مسکن می شوند. از سوی دیگر می توانند در صندوق پس انداز مسکن یکم حساب افتتاح کنند. نگرانی بانک مسکن بابت کمبود منابع با حمایت برطرف می شود؛ به شرطی که بانک مرکزی بپذیرد مطالباتی که از بانک مسکن دارد را دیرتر وصول کند.

    وی، بانک مسکن را سالم ترین بانک موجود در ایران دانست و گفت: بانک مسکن وام های با مبالغ کم پرداخت کرده و مشکلی برای وصول آنها ندارد، بنابراین وضعیت آن با بانک های دیگر که وام های بزرگ پرداخت کرده و اقساط آنها بازپرداخت نمی شود متفاوت است و در موقعیت خوبی قرار دارد.

    عبده تبریزی تاکید کرد: در صورتی که بانک مسکن به بانک توسعه ای تبدیل شود وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد از منابع داخلی و املاک خود به افزایش سرمایه این بانک کمک کند.

    برچسب ها