عصر خودرو

ایران ۲.۴۱ میلیون بشکه نفت صادر کرد

عصر بازار- میزان صادرات نفت ایران در ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه نوامبر ۲.۴۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

ایران ۲.۴۱ میلیون بشکه نفت صادر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمار رفت و آمد تانکرهای نفتی در خلیج فارس که توسط بلومبرگ گردآوری شده نشان می دهد که تولید کنندگان بزرگ نفت در منطقه خاورمیانه در ماه گذشته میلادی اقدام چندانی برای کاهش مازاد عرضه جهانی نفت صورت نداده اند و بار اصلی کاهش تولید را عربستان بر دوش کشیده است.

    6 عضو اوپک در منطقه حاشیه خلیج فارس در ماه دسامبر روزانه کمتر از 18 میلیون بشکه نفت صادر کرده اند که در مجموع پایین ترین رقم صادرات نفت این کشورها از ماه اوت تاکنون بوده است. بیشترین کاهش در میان این 6 کشور (ایران، عربستان، جنوب عراق، امارات، کویت و قطر) مربوط به عربستان بوده که بیش از نیم میلیون بشکه در روز نسبت به ماه گذشته صادرات نفت خود را کاهش داده است. میزان صادرات نفت عربستان به چین در ماه دسامبر به پایین ترین رقم در طی سال 2017 رسید.

    بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت ایران در ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه نوامبر، در این ماه 2.41 میلیون بشکه در روز بوده است. از این 6 کشور قطر و امارات در ماه دسامبر صادرات خود را افزایش داده اند، در حالی که صادرات عراق و کویت کاهش یافته است.

    صادرات این 6 کشور برای سلامت بازار جهانی نفت حیاتی است زیرا این کشورها حدود 75 درصد از کل تولید اوپک را بر عهده دارند.

    برچسب ها