عصر خودرو

در گزارشی رسمی اعلام شد؛

درآمدهای مالیاتی سال ۹۷ با بیش‌برآوردی همراه است

عصر بازار- پیش بینی می شود از محل درآمدهای مالیاتی در سال آتی، حدود ۵۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال عدم تحقق در منابع عمومی دولت وجود داشته باشد.

درآمدهای مالیاتی سال ۹۷ با بیش‌برآوردی همراه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی پیرامون درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال 97 کل کشور، با اشاره به رشد حدود 20 درصدی رقم درآمدهای مالیاتی نسبت به عملکرد برآورد شده برای سال جاری، تصریح کرد: پیش بینی می شود از محل درآمدهای مالیاتی در سال آتی، حدود 51000 هزار میلیارد ریال عدم تحقق در منابع عمومی دولت وجود داشته باشد.

    طبق اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، با توجه به شرایط اقتصاد کلان و همچنین برآوردهای صورت گرفته درخصوص نحوه و میزان عملکرد درآمدهای مالیاتی در هر بخش و زیرمجموعه های آن، به نظر می رسد درآمدهای مالیاتی در بخش منابع عمومی با بیش برآوردی همراه هستند.

    براساس این گزارش، به طور مشخص براساس بررسی های انجام گرفته، انتظار می رود از کل منابع مالیاتی (عمومی) در نظر گرفته شده برای 1397، به میزان 1.287 هزار میلیارد ریال، حدود 96 درصد از آن معادل1.241 هزار میلیارد ریال در سال آتی محقق شود. به بیان دیگر پیش بینی می شود از محل درآمدهای مالیاتی در سال آتی، حدود 51000 هزار میلیارد ریال عدم تحقق در منابع عمومی دولت وجود داشته باشد.

    در گزارش مرکز پژوهشهای مجلس آمده است:در لایحه بودجه سال 1397 معادل 1.287 هزار میلیارد ریال به عنوان درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده است. این رقم نسبت به رقم درآمدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه سال 1396 (1.164 هزار میلیارد ریال) از رشدی معادل 11 درصد برخوردار است. با توجه به روند فعلی وصول درآمدهای مالیاتی (روند 8 ماهه اول سال جاری) و سایر شرایط و تحولات اقتصادی، پیش بینی می شود کل وصولی درآمدهای مالیاتی در سال 1396 معادل 1.074 هزار میلیارد ریال باشد. در این شرایط رقم درآمدهای مالیاتی (منابع عمومی) لایحه بودجه سال 1397 رشدی حدود 20 درصد نسبت به عملکرد برآورد شده برای سال جاری خواهد داشت.

    براساس این گزارش، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مجموعه تحولات صورت گرفته در ساختار نظام مالی و مالیاتی کشور به نظر می رسد درآمدهای مالیاتی عمومی پیش بینی شده در برخی از اجزا با بیش برآوردی همراه بوده است و در مجموع انتظار می رود درآمدهای مالیاتی در سال 1397 حداکثر تا سقف 1.241 هزار میلیارد ریال محقق شود (یعنی تحقق حدود 96 درصد از منابع پیش بینی شده در لایحه از محل مالیات).

    برچسب ها