عصر خودرو

واکنش اتاق بازرگانی نسبت به منع بانک‌ها از مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به منع بانک‌ها از مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: خروج بانک‌ها از بنگاه داری یکی از خواسته‌های بخش خصوصی بود که محقق شد.

واکنش اتاق بازرگانی نسبت به منع بانک‌ها از مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی شب گذشته در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: مدیریت صندوق های سرمایه گذاری از سوی بانک های کشور کاملا ممنوع شده و این یکی از مواردی بود که بخش خصوصی آن را دنبال می کرد تا بانک ها از بنگاه داری خارج شوند لذا این تصمیم موجب خوشحالی ماست.

    وی ادامه داد: موسسه پژوهش اقتصاد کشاورزی اعلام کرده سهم صادرات کشاورزی از کل صادرات کشور به 13 درصد رسیده و 250 هزار هکتار زمین در کشور زیر کشت می رود. نکته قابل توجه این است که ایران 9 میلیون و 600 هزار هکتار اراضی آبی دارد و میزان صادرات محصولات کشاورزی آن 6.4 میلیارد دلار است. ترکیه که پنج میلیون و 215 هزار هکتار اراضی آبی دارد صادرات محصولات کشاورزی اش 16.6 میلیارد دلار است و مالزی با 380 هزار هکتار اراضی آبی 25.5 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر می‌کند.

    شافعی بهمچنین یادآور شد که باید تبریک بزرگی به گمرک ایران و استان گفت، چون دو مقام شایسته در مبارزه با قاچاق آورده است و گمرک نخست دنیا شناخته شده است. همچنین ما در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر بعد از ژاپن جای دوم را کسب کرده ایم.

    برچسب ها