عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

نفت بالاترین قیمت از ۲۰۱۵ را ثبت کرد

عصر بازار- روز پنج‌شنبه در حالی که تداوم کاهش تولیدات نفت به رهبری اوپک باعث تقویت بازار شده است، قیمت‌های نفت همچنان افزایش یافت و به سطحی رسید که از بیش از ۲.۵ سال گذشته تا کنون دیده نشده است.

نفت بالاترین قیمت از ۲۰۱۵ را ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه در حالی که تداوم کاهش تولیدات نفت به رهبری اوپک باعث تقویت بازار شده است، قیمت‌های نفت همچنان افزایش یافت و به سطحی رسید که از بیش از 2.5 سال گذشته تا کنون دیده نشده است.

    همچنین قیمت‌ها با وضعیت بازارهای سهام آسیایی تقویت شد که در روز پنج‌شنبه با تاثیر گرفتن از داده‌های اقتصادی قدرتمند در اقتصادهای برتر جهان، آمریکا، آلمان و ژاپن، تا مقادیر رکوردهای 10 ساله خود اوج گرفتند.

    نفت خام تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در ساعت 15:45 به وقت تهران با 54 سنت یا 0.9 درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به قیمت 62.17 دلار برای هر بشکه رسید. این شاخص در معاملات امروز در مدت کوتاهی در قیمت 62.21 دلار معامله شد که بالاترین سطح آن از می 2015 است.

    نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، در قیمت 68.19 دلار برای هر بشکه معامله شد که 35 سنت یا 0.9 درصد از قیمت بسته شده قبلی بالاتر است. قیمت برنت در معاملات امروز به رکورد 68.27 دلار هم رسید که بالاترین قیمت آن از می 2015 تا کنون است.

    در صورتی که یک افزایش قیمت یک روزه کوتاه در ماه می 2015 را در نظر نگیریم این قیمت‌ها بالاترین قیمت نفت خام از دسامبر 2014 تا کنون هستند که این درست قبل از آغاز افت قیمت نفت در آن دوران بود.

    آب و هوای سرد و یخبندان در آمریکا هم باعث شده است که تقاضای کوتاه‌مدت برای نفت و به خصوص نفت گرمایشی افزایش یابد.

    ویلیام‌اولوفلین، تحلیل‌گر بخش سرمایه‌گذاری، در شرکت اوراق بهادار ریوکین در استرالیا، می‌گوید: در حالی که سطح ذخایر انبارهای نفت به میانگین 5 ساله آن نزدیک‌تر می‌شود، به وضوح قیمت‌های نفت در بازار رو به رشد خواهند بود.

    طبق اعلام موسسه سوخت آمریکا، در ایالات متحده، ذخایر انبارهای نفت در هفته منتهی به 29 دسامبر، با 5 میلیون بشکه کاهش به 427.8 میلیون بشکه رسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو