عصر خودرو

حمایت صندوق توسعه ملی از بخش حمل و نقل ریلی

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: صندوق توسعه ملی در بخش زیر ساخت و حمل و نقل ریلی کمک های مالی پرداخت کرده است.

حمایت صندوق توسعه ملی از بخش حمل و نقل ریلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور علاوه بر همکاری در ساخت پروژه های آزادراهی در بخش های حمل و نقل ریلی و بندری نقش اساسی و پررنگ دارد، اظهار کرد: بودجه این شرکت امسال کاهش 40 درصدی داشته و این خود می تواند آسیب بسیاری در اتمام یافتن پروژه های آزادراهی داشته باشد.

    وی در ادامه افزود: کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق مجلس برای جبران کسری بودجه این بخش عمرانی، ماده های قانونی و تبصره هایی از جمله مالیات و استفاده از خدمات بخش خصوصی و نیز صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است.

    بدری تأکید کرد: با کاهش بودجه این بخش عمرانی محدودیت هایی در هزینه های اجرایی و نیز افزایش بدهی پیمانکاران را شاهد خواهیم بود.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران راهکاری در تبصره 19 دیده است، گفت: در صورتیکه این بخش عمرانی اطلاعات به روز پروژه و توجیه اقتصادی آنها را اعلام کند، می تواند از بخش خصوصی و نیز بودجه صندوق توسعه ملی در انجام پروژه های استفاده کند.

    استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی، راهکار کمبود بودجه عمرانی
    وی یادآور شد: در سال های گذشته صندوق توسعه ملی در بخش زیر ساخت و حمل و نقل ریلی کمک های مالی پرداخت کرده است.

    بدری با اشاره به اتمام نیافتن پروژه های عمرانی نیمه تمام از جمله آزادراه ها گفت: در صورتیکه بخش عمرانی به همین رویه ادامه دهد اتمام پروژه های نیمه تمام بیش از 10 سال طول خواهد کشید.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: کمیسیون عمران طی رایزنی هایی که انجام داده است، تنها تبصره 19 و استفاده از بخش خصوصی را راهکاری برای جبران این کسری در نظر گرفته است.

    وی توضیح داد: در بخش آزادراهی و بزرگراهی باید حمایت هایی از بخش خصوصی از جمله بازگشت سرمایه از طریق اخذ عوارض صورت بگیرد تا پروژه های نیمه تمام این بخش با مشکل مواجه نشود.

    بر اساس این گزارش؛ در بودجه سال 97 متأسفانه بخش مهم عمرانی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با کاهش بودجه 50 درصدی روبه رو شده که این موضوع بسیاری از پیمانکاران را نگران کرده است. امید است دولت و مجلس هر چه سریعتر برای جبران کسری این بودجه اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها