عصر خودرو

در میان تداوم ضعف اقتصاد چین به ثبت رسید

یک سقوط هفتگی دیگر برای سنگ‌آهن

عصر بازار: قیمت فولاد روز جمعه در بازار معاملاتی شانگهای بار دیگر سقوط کرد تا یک افت هفتگی دیگر را به ثبت برساند. سنگ آهن در سال جاری یک‌سوم ارزش خود را از دست داده است.

یک سقوط هفتگی دیگر برای سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  بر اساس اعلام اتحادیه آهن و فولاد چین، میزان مصرف فولاد چین (بزرگترین مصرف‌کننده و تولید کننده دنیا) در 10 ماه نخست سال جاری، افتی 5.7 درصدی داشته و به 590.47 میلیون تن رسیده است. میزان مصرف فولاد چین سال گذشته برای اولین بار از سال 1981 با افت مواجه شد؛ اتفاقی نشان‌دهنده کندی رشد اقتصادی این کشور؛ که هنوز هم علامتی از تغییر آن به چشم نمی‌خورد.

    در پایان هفته، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می در بورس معاملات شانگهای به یکهزار و 758 دلار رسید که کمترین مقدار آن از سال 2009 بوده است. سنگ آهن تحویل فوری به بندر تیانجین چین نیز در پایان هفته 47 دلار و 80 سنت به ازای هر تن معامله شد.

    مارک پروان،‌ رئیس مرکز تحقیقات بانک ANZ‌ اعلام کرد: «در میان عرضه مازاد جهانی و رشد عرضه ارزان‌قیمت از سوی برزیل و استرالیا، قیمت سنگ‌آهن به دنبال سومین کاهش سالانه خود است.»

    مرزکز تحقیقات BMI اعلام کرد: «در حالی‌که میزان تولید سنگ‌آهن چین در حال کاهش است، سهم این کشور از تولید جهانی از 42.1 درصد در سال جاری به 34.5 درصد در سال 2019 کاهش خواهد یافت و سهم کشورهای برزیل و استرالیا با رشد روبرو خواهد شد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها