عصر خودرو

۵۳ درصد صادرات امسال ایران غیرنفتی است

عصر بازار- مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از کل صادرات کشور در ۹ ماهه امسال ۵۳ درصد مربوط به بخش صادرات غیرنفتی بوده است.

۵۳ درصد صادرات امسال ایران غیرنفتی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, فرهاد نوری چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان، کارفرمایان و کارآفرینان نمونه استان همدان افزود: در مدت یاد شده امسال 31 میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات و 37 میلیارد و 500 میلیون دلار واردات در کشور انجام شده که کسری 6 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد.
    وی با اشاره به اینکه صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: امسال هدفگذاری صادراتی کشور براساس برنامه ششم توسعه 40 میلیارد دلار اعلام شده است و از این رقم 31 میلیارد و 600 میلیون دلار معادل 80 درصد آن محقق شده است.
    نوری با بیان اینکه میزان صادرات کالاها از استان همدان 500 میلیون دلار است، افزود: آنچه در بودجه برای یارانه‌های صادراتی در نظر گرفته شده چهار هزار میلیارد ریال بوده که 500 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و از این میزان هشت میلیارد و 700 میلیون ریال سهم استان همدان است.
    مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، 20 درصد صادرات 9 ماهه امسال کشور را به چین، 15 درصد به امارات، 14.5 درصد به عراق، 9.5 درصد به کره جنوبی و 6 درصد را به افغانستان اعلام کرد.
    مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه 24 هزار کارفرما و 24 هزار کارگاه در سازمان تامین اجتماعی پرونده دارند، افزود: در حال حاضر 247 هزار نفر در استان بیمه شده اصلی هستند.
    محمد عسگری افزود: 43 هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند و ماهانه 650 میلیارد ریال از این بخش وصول می‌شود.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در این آیین گفت: در سال جاری 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای همدان در نظر گرفته شده است که فعالان اقتصادی برای جذب تسهیلات باید اقدام کنند.
    رضا قیاسی افزود: این تسهیلات در بخش‌های مختلف اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، رونق تولید و اشتغال پایدار توزیع و هزینه می شود.
    وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی در دولت یازدهم و دوازدهم از 28 درصد به 18 درصد کاهش یافت، ادامه داد: تسهیلات دولتی به بخش اشتغال و تولید با کارمزد 4 تا 12 درصد پرداخت می شود.
    در این آیین از صادرکنندگان، کارفرمایان و کارآفرینان نمونه استان تجلیل شد.

    برچسب ها