عصر خودرو

خسروتاج:

تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان در اختیار بانک‌ها قرار گرفت.

تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان در اختیار بانک‌ها قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در بازارهای جهانی و نمایشگاه‌های بین المللی حضور یابیم.

    وی با بیان اینکه برای حمایت از صادرکنندگان نیاز است در مورد تشکیل نهادی که متولی این امر باشد زودتر تصمیم‌گیری شود، افزود: در ایران بنگاه‌هایی که در سطح جهانی کار می‌کنند کم بوده که به ناچار پابه‌پای بنگاه‌های خود در کشورهای خارجی حرکت می‌کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدت و تجارت گفت: لازمه فعالیت صادراتی حضور در بازار جهانی است و باید فضای نوآوری، کار و اشتغال در کشور دیده شود و با ارتباط با مراکز تحقیقاتی فضاها ایجاد شوند.

    خسروتاج با بیان اینکه باید همه ارگان‌های  نظام هر کاری که از عهده آنها برمی‌آید در زمینه فرهنگ سازی و نقش صادرات انجام دهند افزود: اگر صادرکنندگان نگران نوسانات نرخ ارز هستند صندوق حمایت صادرات آن را پوشش می‌دهد.

    وی اظهار داشت: اگر در بخش صادرات و تولید با مشکل مواجه می‌شویم به این دلیل است که در همان ابتدای امر هزینه‌های رقابتی و بازار دیده نمی‌شود و اگر به صادرات توجه نشود نمی‌توانیم در بخش اشتغال موفق عمل کنیم چون یکی از چالش‌های جامعه اشتغال است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از موتور پشتیبانی برای پیشبرد کارها یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم در صادرات پیشرفتی داشته باشیم باید مزیت‌های رقابتی خود را در بخش‌های مختلف بشناسیم و بیشتر روی آنها تمرکز کنیم.

    وی افزود: اعتقاد داریم توسعه صادرات نیاز به برنامه‌ریزی و هدف گذاری دارد که نمی‌توان آن را در بازار رها کنیم و این امر باید در بخش‌های ملی، منطقه‌ای و استانی دنبال شود.

    خسروتاج با بیان اینکه در مدت 8 ماه امسال زعفران نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشته است افزود: تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان در اختیار بانک‌ها قرارگرفته است و کشورهای موفق در حوزه صادرات سازمان‌ها نظارتی داشته که درباره چشم انداز آینده در بحث‌های مزیتی رقابتی فکر و برنامه ریزی می‌کنند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه باید شرایط کار سالم در مرزها فراهم شود بیان کرد: برخی از اوقات افراد در بدنه صادرات وارد شده که تجربه کافی نداشته و به این بخش لطمه می‌زنند و وظیفه دولت وضع قوانین مناسب با پرداخت تسهیلات برای فراهم شدن بستر مناسب برای فعالان اقتصادی است.

    برچسب ها