عصر خودرو

عقبگرد شاخص کل بورس به ارتفاع ۹۵ هزار واحدی

عصر بازار- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۳۱۲ واحدی به ارتفاع ۹۵ هزار و ۹۲۹ واحد رسید، در این روز اکثر گروه هی بازار متعادل و منفی بودند.

عقبگرد شاخص کل بورس به ارتفاع ۹۵ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نمادهای فارس با 54 واحد، فولاد 41 واحد، فملی 34.5 واحد، پترول 27.5 واحد، شپنا 27 واحد، تاپیکو و پارسان هر کدام با 16 واحد داشتند.
    از طرفی امروز بانک مرکزی دستور داد بانک ها فورا از شرکتهای تامین سرمایه ها، صندوقهای سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری خارج شوند که میتواند شوک منفی دیگری برای بازار باشد.
    امروز درگروه سرمایه گذاری اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود  تا جایی که نماد وگستر تا صف فروش شدن پیش رفت و نهایتا صفش را جمع کرد. در این بین نوسانات متعادل و مثبت اما کم حجم نمادهای وسبحان، اعتلا، وبانک و وامید از نبود فروشندگان در قیمت های کنونی حکایت داشت.
    درگروه های اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، قبل از شروع بازار نماد وپترو با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و طبق دستورالعمل جدید، متوقف شد که در ادامه بازار با رشد حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، در گروه ها  مذکور نمادهای شکربن، شیران، پاکشو، شفن، مارون و شبهرن با نوسانات متعادل و مثبت از کاهش فروشندگان در قیمت های کنونی خبر می دادند.
    از سویی دیگر، به جز نمادهای کفرا، کتوکا و کهمدا که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه کانی های غیر فلزی اکثرا منفی معامله شدند به طوریکه نمادهای کمرجان، کپشیر، کفپارس، کگاز و شلیا صف فروش را تجربه کردند.
    در گروه متعادل لیزینگی معاملات ولساپا و  ولبهمن در حاشیه 1 درصد مثبت تنها نمادهای سبز گروه بودند مابقی متعادل و منفی به معاملاتشان خاتمه دادند.
    نما  ثنوسا  باصف فروش در گروه ساختمانی بیشترین افت را داشت ،نمادهای ثاباد ، ثپردیس به همراه مابقی نمادهای گروه ساختمانی اکثرا متعادل و منفی بودند.
    به نظر میرسد از هفته آتی شاهد بازگشت بازار باشیم، در این میان گروه خودرو که قیمتها به شدت افت داشته اند همچنان با ریسک تحریمها و نااطمینانی همراه است لذا تا سخنرانی ترامپ رشدهای چندانی احتمالا در گروه شاهد نباشیم.

    برچسب ها