عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

وال‌استریت سال خود را با قدرت آغاز کرد

عصر بازار- در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال ۲۰۱۸، سهام آمریکا رشد کرد و نزدک برای اولین بار از ۷۰۰۰ واحد فراتر رفت.

وال‌استریت سال خود را با قدرت آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال 2018، سهام آمریکا رشد کرد و نزدک برای اولین بار از 7000 واحد فراتر رفت.

    نزدک تحت تاثیر سودهای اپل، فیس‌بوک، آمازون و آلفابت (گوگل)، برای اولین بار در آوریل سال گذشته از مرز 6000 واحد عبور کرد و قبلا برای اولین بار در بیش از 15 سال در 2015 از مرز 5000 واحد فراتر رفته بود. در پایان معاملات روز سه‌شنبه به وقت آمریکا، شاخص تکنولوژی 1.4 درصد رشد کرد و به دنبال افزایش 37 درصدی خود در سال 2017 بهترین عملکرد را در شاخص‌های اس‌اندپی 500 به دست آورد.

    اس‌اندپی 500 هم در مقادیر رکوردی بسته شد. به جز شاخص تکنولوژی، شاخص‌های صندوق‌های ذخیره مصرف‌کنندگان، سلامتی، انرژی و مواد، همگی در پایان روز بیش از 1 درصد رشد کردند.

    شاخص‌های مهم سهام، سال 2017 را با بهترین عملکرد خود از 2013 تا کنون، به پایان رساندند. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌گویند این روند رو به رشد امسال هم با کمک تصویب قانون اصلاحات مالیاتی جدید که باعث تقویت سود و اقتصاد خواهد شد، ادامه پیدا می‌کند.

    استفن ماسوکا، نایب رییس ارشد شرکت اوراق ودبوش، در سان فرانسیسکو، می‌گوید: امسال دوباره رقابت شروع شده است. من انتظار ندارم مانند آن‌چه در سال گذشته شاهد آن بودیم رشد کنیم، اما تا زمانی که سیاست‌گذرای مالی به همین شکل کنونی باقی بماند، دیدگاه من این است که سهام سال عالی‌ای در پیش خواهند داشت. از طرف دیگر هم سیاست‌گذاری پولی هم با توجه به قانون مالیاتی، محرک اقتصاد است.

    میانگین صنعتی داو جونز با 104.79 واحد یا 0.42 درصد افزایش به 24824.01 واحد رسید، شاخص اس‌اندپی 500 هم 22.18 واحد یا 0.83 درصد رشد کرد و به 269.79 واحد رسید و کامپوزیت نزدک، 103.51 واحد یا 1.5 درصد جهش کرد و به رکورد 7006.90 واحد رسید.

    روز گذشته حدود 6.7 میلیارد سهم در بورس‌های آمریکا دست‌به‌دست شد. که این در مقایسه با میانگین روزانه تبادل 6.3 میلیارد سهم در 20 روز کاری قبلی، رشدی بسیار قابل توجه است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو