عصر خودرو

مذاکرات برای پروژه جدید صادرات گاز از ایران به عراق

عصر بازار- دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از انجام مذاکرات جدید ایران و عراق برای صادرات گاز از ایران به عراق خبر داد و گفت:این قرارداد جدا از قرارداد قبلی صادرات گاز از ایران به عراق است و قرارداد قبلی با وزارت نیروی عراق بود، درحالی که مذاکره جدید با وزارت نفت عراق و برای تامین گاز نیروگاه های این کشور است.

مذاکرات برای پروژه جدید صادرات گاز از ایران به عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با تاکید بر اینکه عراق به شدت به دنبال توسعه میدان های نفتی خود است، اظهار کرد: عراق در حال مذاکره با عربستان، اردن و ترکیه است تا مسیرهای صادراتی خود را تنوع بخشد تا هنگامی که به تولید هفت میلیون بشکه می رسد مشکلی برای صادرات نداشته باشد. ایران باید تلاش کند از این موقعیت استفاده کند.

    وی با بیان اینکه وزارت نفت عراق تاکنون تمایلی برای تعامل با ایران نداشته است، اظهار کرد:حتی طرف قرارداد در قرارداد صادرات گاز از ایران به عراق، وزارت برق این کشور بود. البته اخیرا با تعاملاتی که ایجاد شده ارتباط ایران با وزارت نفت عراق بهبود پیدا کرده است.

    دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: در این راستا مذاکره‌ای جدی بین ایران و وزارت نفت عراق در حال انجام است که این وزارت خانه خرید گاز از ایران را برای استفاده گاز در نیروگاه ها افزایش دهد. این قرارداد جدا از قرارداد قبلی صادرات گاز از ایران به عراق است و قرارداد قبلی با وزارت نیروی عراق بود. ایران و عراق در این مورد در حال مذاکره هستند و مذاکرات بسیار مثبت بوده است. عراقی ها اخیرا از امکانات شرکت گاز بازدید کرده‌اند.

    برچسب ها