عصر خودرو

تولید نفت روسیه به مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید

عصر بازار- میزان تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط به ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

تولید نفت روسیه به مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، با وجود اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه جهانی و کمک به رشد قیمت نفت پیوسته است، صنعت نفت روسیه در سال گذشته میلادی روند توسعه بلندمدت خود را تداوم بخشید.

    بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت انرژی روسیه، میزان تولید نفت این کشور در سال 2017 به طور متوسط به 10.98 میلیون بشکه در روز رسید که 0.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این نهمین رشد سالانه متوالی تولید نفت روسیه است که تولید سالانه نفت این کشور را به بالاترین رقم از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 رسانده است.

    تولید نفت روسیه در دوره ریاست جمهوری پوتین تقریبا دو برابر شده و از 6.1 میلیون بشکه در روز در سال 1999 به نزدیکی 11 میلیون بشکه رسیده است. با توجه به توافق روسیه با اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018، احتمالا این روند افزایشی در سال جاری میلادی متوقف خواهد شد. گفتنی است میزان تولید نفت روسیه در اکتبر 2016 یعنی یک ماه قبل از انعقاد توافق کاهش تولید به رقم 11.23 میلیون بشکه رسیده بود. روسیه مطابق با تعهد خود، به صورت تدریجی300 هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش داده و این بدان معناست که تولید این کشور در چند ماه نخست سال 2017 بیش از 11 میلیون بشکه در روز بوده است.

    بر اساس این گزارش، میزان تولید نفت روسیه در ماه دسامبر به 10.95 میلیون بشکه رسید که 0.1 درصد بالاتر از ماه نوامبر بود در حالی که میزان صادرات این کشور با 5.3 درصد کاهش به 5.24 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها