عصر خودرو

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی :

امسال ۲۷۰۰ مگاوات نیروگاه به مدار تولید می رسد

عصر بازار- معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۷۲۴ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور به بهره برداری رسیده که این رقم تا پایان سال به ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات می رسد.

امسال ۲۷۰۰ مگاوات نیروگاه به مدار تولید می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «حمیدرضا عظیمی» ، افزود: در کنار پروژه شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه های جدید، تکمیل و بهره برداری از سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 1396 به شرکت تولید نیروی برق حرارتی تکلیف شده است.
    وی با تاکید بر اینکه، این سه هزار مگاوات نیروگاه جدید باید تا پایان سال به بهره برداری رسیده و به شبکه سراسری برق متصل می شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار و 724 مگاوات ظرفیت جدید در شبکه ایجاد شده و پیش بینی می کنیم حدود یک هزار مگاوات دیگر تا پایان امسال به بهره برداری رسیده و عملکرد ما در پروژه تکمیل و بهره برداری از نیروگاه های حرارتی جدید که سه هزار مگاوات بود به 2 هزار و 700 مگاوات برسد.
    عظیمی در پاسخ به چرایی عقب بودن از برنامه در این بخش گفت: مساله و چالش اصلی پیش روی تکمیل و بهره برداری از سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید، اجرایی نشدن ماده 12 و کمبود منابع مورد نیاز است.
    به گفته وی، بر اساس این ماده قانونی، مقرر شده که با احداث بخش بخار نیروگاه ها، سوخت صرفه جویی شده یا معادل آن به سرمایه گذاران پرداخت شود اما نه در قانون بودجه امسال و نه در لایحه بودجه سال آینده، اعتبارات مکفی برای این طرح دیده نشده است.
    معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مورد نیروگاه هایی که امسال به بهره برداری رسیده یا در سه ماه پیش رو به بهره برداری می رسد، گفت: تاکنون بخش بخار نیروگاه شیروان، سمنگان، تابان، پرند و بهبهان به بهره برداری رسیده است.
    وی ادامه داد: علاوه بر بهره برداری از نیروگاه های جدید، امسال با اجرای طرح ارتقای سیستم های کنترل آی.جی.وی پلاس (IGV+) در نیروگاه های موجود، حدود 130 مگاوات ظرفیت جدید اضافه شد؛ از طریق خنک کاری هوای ورودی نیروگاه ها هم 210 مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شد.
    عظیمی گفت: بر اساس برنامه تکلیفی سال گذشته، قرار بود یک هزار و 800 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار کنیم که بیش از یک هزار و 964 مگاوات وارد مدار شد و از برنامه جلوتر بودیم.
    معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مورد سهم بخش خصوصی و دولتی در نیروگاه های جدید نیز گفت که از مجموع یک هزار و 724 مگاوات ظرفیت ایجاد شده جدید، بیش از 60 درصد توسط بخش خصوصی وارد مدار شده است.
    «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی چندی پیش اعلام کرد که سه هزار و 500 مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پیش از تابستان سال آینده وارد مدار می شود.
    به گفته فلاحتیان، بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، در تابستان 1397 شاهد رشد پنج درصدی مصرف برق نسبت به سال قبل هستیم؛ به همین دلیل از اکنون تمهیدات لازم برای گذر از زمان اوج مصرف اندیشیده شده است.

    برچسب ها