عصر خودرو

عبور ارزش معاملات بورس انرژی از ۷۲ میلیارد ریال

عصر بازار- ارزش معاملات بورس انرژی با عبور از ۷۲ میلیارد ریال به ۷۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال رسید.

عبور ارزش معاملات بورس انرژی از ۷۲ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی امروز کالاهای میعانات گازی پتروشیمی رازی، آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی شیراز، حلال 406، 400 و 410 پالایش نفت اصفهان، برش سنگین پتروشیمی جم، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس را در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و گازمایع پالایش نفت لاوان را در رینگ بین‌الملل عرضه می کند.

    این گزارش می افزاید: در جریان معاملات روز گذشته، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 940 هزار قرارداد معادل 42 میلیون و 560 هزار کیلووات ساعت به ارزش 13 میلیارد و 364 میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه، میان باری و بارپیک با متوسط قیمت 295، 329 و 363 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

    بازار فیزیکی

    همچنین بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای آیزوریسایکل و حلال 404 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل بود.

    از سویی دیگر، در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 11 بهمن 96 گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 15 دی ماه 96 در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

    عرضه و معامله برق

    این گزارش می افزاید: عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق نهایی شد. از سویی دیگر، از 150.000 کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل سومین هفته دی ماه 96، 110.000 کیلووات با قیمت 435 ریال بر کیلووات ساعت و ارزش 8 میلیارد و 38 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. بر اساس این گزارش، در نهایت حجم کل معاملات صورت‌ گرفته در معاملات 11 دی ماه به 3.657 تن و به ارزش بیش از 72 میلیارد و 170 میلیون ریال رسید.

    برچسب ها