عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۰۵ دلار رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه طلا طی هفته گذشته توانست از یک سطح مقاومت قوی عبور کند، قیمت فلز زرد امروز و در نخستین روز معاملات سال 2018 تحت تاثیر عوامل فنی به بالاترین رقم در طی بیش از 3 ماه گذشته رسید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1305 دلار رسید. این در حالی است که قیمت فلز زرد در اوایل امروز به رقم 1307 دلار و 63 سنت رسید که بالاترین رقم از 26 سپتامبر تاکنون بود.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1307 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلا در سال گذشته میلادی 13 درصد رشد داشت و بهترین عملکرد سالانه از سال 2010 تاکنون را به ثبت رساند.

    رشد قیمت طلا با کاهش ارزش دلار امریکا همزمان شده است. هفته گذشته دلار آمریکا تحت تاثیر تنش ها بر سر کره شمالی، رسوایی ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه و تداوم نرخ پایین تورم ضعیف ترین عملکرد سالانه خود از سال 2003 را به ثبت رساند. ارزش دلار در سال 2017 افت 9.8 درصدی را شاهد بود.

    افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم در طی یک ماه گذشته و تعطیلات سال نو موجب شده تا میزان تقاضا برای فلز زرد در آسیا طی هفته گذشته کاهش یابد.

    برچسب ها