عصر خودرو

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت خراسان رضوی:

افزایش حبابی قیمت تخم مرغ به زودی می‌شکند

عصر بازار- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برخورد و تشکیل پرونده برای ۵۰ واحد تولیدی و توزیع در بحث تخم مرغ در سطح استان با محوریت مشهد خبر داد.

افزایش حبابی قیمت تخم مرغ به زودی می‌شکند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی باخرد با بیان این‌که اقدامات نظارتی و کنترلی در بحث کالاهای اساسی همواره وجود دارد، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت این کالا برخوردها و نظارت‌ها در این حوزه تشدید شده است.

    وی عنوان کرد: از اوایل آبان ماه اقدامات نظارتی در این حوزه شروع‌شده و تا دهم آذرماه درمجموع با 50 واحد متخلف در حوزه تولید و توزیع بر اساس گزارشی‌های بازرسی شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

    معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مجموع ارزش ریالی تخلف این واحدها پنج میلیارد و 179 میلیون و 260 هزار ریال بوده است.

    وی با بیان این‌که پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است، گفت: بخشی از آن‌ها در شعب بدوی رسیدگی شده و بخشی هم در حال بررسی و رسیدگی است.

    باخرد با اشاره به این‌که طی روزهای اخیر این اقدامات نظارتی و برخورد با متخلفات در این زمینه تشدید شده است، عنوان کرد: با عرضه محصول با نرخ مصوب در کنار اقدامات ما، امید است طی روزهای آینده این قیمت‌ها تعدیل‌شده و کاهش یابد.

    وی عنوان کرد: اقدامات نظارتی در حوزه گندم، آرد و نانوایی‌ها هم با جدیت در دست انجام است و گزارش‌هایی مبنی برافزایش نرخ آن طی روزهای اخیر داشتیم که طی جلسات کارگروه گندم و آرد تصمیمات نظارتی مربوطه ابلاغ‌شده این حوزه هم رصد و گزارش مربوطه تنظیم‌شده است.

    باخرد با تأکید بر این‌که نظارت بر انبارهای کالاهای اساسی و مواد غذایی هم در رأس کار نظارتی این سازمان است، افزود: اخیراً گزارشی مبنی بر تغییر قیمت برنج وارداتی دریافت شد که بلافاصله موضوع پایش و طی سرکشی از انبارها و بررسی دلایل، نسبت به اقدام لازم در این حوزه تصمیم‌گیری شد.

    وی با بیان این‌که افزایش قیمت تخم‌مرغ حبابی بود، گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها نهایت باید منجر به افزایش قیمت 20 درصدی تخم‌مرغ می‌شد اما به‌یک‌باره قیمت هرکیلو تخم‌مرغ از حدود 45 هزار ریال به حدود 80 هزار ریال رسید که امری منطقی نبود، چنان که این امر باید بر تولید و قیمت گوشت مرغ هم اثرگذار باشد اما این‌گونه نبود.

    معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر این‌که هم‌اکنون تولید استان مازاد بر نیاز هم هست و کمبودی از نظر تولید وجود ندارد، تصریح کرد: در این راستا هم با اقدامات در دست انجام به‌سرعت این افزایش حبابی قیمت تخم‌مرغ می‌شکند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو