عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بورس :

اظهارنظر قالیباف درباره زمان بازگشایی نماد یک شرکت بورسی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس درباره بازگشایی نماد "های‌وب" می‌گوید زمانی که این شرکت اطلاعاتش را در مورد ادغام با پارس‌آنلاین از طریق مجاری رسمی اعلام کند، نمادش بازگشایی می‌شود. او تاکید می‌کند که اطلاعاتی که تاکنون داده شده، توسط نهاد ناظر و شرکت بورس قابل تحلیل نبوده است.

اظهارنظر قالیباف درباره زمان بازگشایی نماد یک شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، حسن قالیباف اصل ، در پاسخ به اینکه چقدر شرکت "های‌وب" را شفاف می‌دانید، اظهار کرد: ما طبق دستورالعمل پذیرش، اطلاعاتِ مورد نیازی را که باید از این شرکت می‌گرفتیم، همه را گرفتیم؛  این موضوع در امیدنامه آمده است. بعدها سازمان بورس نیز یکسری گزارش‌های شفاف‌سازی از این شرکت گرفت و آن گزارش‌ها در بازار هم آمد.

    وی با اشاره به خرید پارس‌آنلاین توسط "های‌وب" و شفاف‌سازی این شرکت در مورد این معامله، گفت: به نظر من این موضوع باید از جانب "های‌وب" به بورس ارسال و بررسی می‌شد. برای سرمایه‌گذاران مهم است که آینده‌ شرکت بعد از ادغام چه می‌شود و اینکه جریانات نقدی آن را چگونه پیش‌بینی می‌کند. از طرفی ادغام هزینه مالی دارد و منابع می‌خواهد. باید این موضوعات برای بورس شفاف باشد.

    مدیرعامل شرکت بورس درباره اینکه چه زمانی نماد "های‌وب" بازگشایی می‌شود، توضیح داد: اگر اطلاعات و شفاف‌سازی در مورد خرید پارس آنلاین در اختیار بازار قرار گیرد و بازار بتواند آنها را تحلیل کند، این نماد بازگشایی می‌شود. البته همان طور که گفتم در زمان پذیرش در بورس اطلاعات مورد نیاز بر اساس دستورالعمل گرفته شده بود.

    قالیباف اصل ادغام این دو شرکت خدمات اینترنتی را پدیده‌ای جدید معرفی کرد و گفت: قاعدتا شاید خود آنها (مسئولان شرکت "های‌وب") فکر نمی‌کردند که ادغام "های وی" و پارس آنلاین با این مشکلات روبرو شود اما در هر صورت این شرکت بورسی است و باید شفاف‌سازی‌های لازم برای آن انجام شود. سهامداران عمده این شرکت جلساتی را در سازمان بورس داشتند. آنها باید اطلاعات از مجاری رسمی به بازار بدهند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بحث خیلی جدی دنیا موضوع عدم تقارن اطلاعات است. مدیران اطلاعاتی دارند که بازار آن اطلاعات را ندارد. وقتی آن اطلاعات را به بازار می‌دهند، امکان برداشت نادرست از این اطلاعات وجود دارد. نهادهای ناظر می‌خواهند این عدم تقارن اطلاعات را به حداقل برسانند چرا که این موضوع می‌تواند به کشف قیمت بهتر و نقدشوندگی کمک کند.

    مدیرعامل شرکت بورس افزود: این شرکت گزارش‌ها را به شکلی داده که بورس و نهاد ناظر نمی‌تواند آنها را تحلیل کند که بعد از ادغام چه اتفاقی می‌افتد.

    وی درباره روزی که نماد "های‌وب" متوقف و معاملاتش مورد تایید قرار نگرفت، گفت: در آن روز در پیام ناظر آمد که معاملات ابطال شده است. اسم این اتفاق را می‌توان "ابطال" یا "عدم تایید معاملات" گذاشت. البته در دستورالعمل عبارت عدم تایید معاملات آمده است. این اتفاق هر روز رخ نمی‌دهد و گاهی با توجه به اطلاعات و شفاف‌سازی‌ها امکان وقوع آن وجود دارد.

    برچسب ها