عصر خودرو

صادرات روزانه ۲ میلیون ۱۳۰ هزار بشکه ای نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- براساس اعلام سایت اطلاع رسانی وزارت نفت ، ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی روزانه ۲ میلیون ۱۳۰ زار بشکه نفت خام صادر کرد.

صادرات روزانه ۲ میلیون ۱۳۰ هزار بشکه ای نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سایت اطلاع رسانی وزارت نفت رسما اعلام کرد ایران در سال 2017 موفق شد 777 میلیون بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند.

    براین اساس ایران در سال 2017 روزانه حدود 2 میلیون  و 130 هزار بشکه نفت صادر کرده که 62 درصد از این میزان به مقصد کشورهای آسیایی و 38 درصد به مقصد اروپا صادر شده است.

    ایران همچنین در سال 2017، موفق شد 180 میلیون بشکه میعانات گازی یعنی روزانه 490 هزار بشکه در روز صادر کند که مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در سال گذشته میلادی حدود 2 میلیون 600 هزار بشکه در روز بوده است.

    این گزارش حاکی است آمار صادرات روزانه نفت خام ایران در حالی 2 میلیون 130 هزار بشکه اعلام شده است که در یک سال گذشته همواره مسئولان ارشد صنعت نفت میزان صادرات نفت خام بدون میعانات گازی را 2.5 میلیون بشکه در روز اعلام کرده اند اما اخیرا زنگنه وزیر نفت آمار صادرات نفت خام به همراه میعانات گازی را کمی بیشتر از 2.5 میلیون بشکه اعلام کرده است.

    حجم صادرات نفت خام ایران در حالی طی یک سال گذشته کاهش یافته است که عمده علت آن کاهش خرید مقاصدآسیایی به خصوص هند از نفت ایران بود به طوریکه براساس اعلام رسانه های بین المللی ایران سومین صادرکننده نفت به این کشور است، از طرف دیگر آمریکا با افزایش صادرات نفت خام خود به آسیا توانسته است حجم  قابل توجهی از نفت بازارهای ایران از جمله، کره، ژاپن و حتی چین را تصاحب کند.

    ظاهرا کاهش صادرات نفت خام ایران به بازارهای آسیایی موجب نشده است تا نفت ایران به سمت اروپا برود و ظاهرا صادرات نفت خام ایران به اروپا نیز کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها