عصر خودرو

ساخت پنجمین نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذاران آلمانی در همدان

عصر بازار- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: چهار نیروگاه خورشیدی در همدان توسط سرمایه گذاران آلمانی ساخته شده و پنجمین نیروگاه نیز در قهاوند این استان درحال احداث است.

ساخت پنجمین نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذاران آلمانی در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سید ناصر محمودی در بازدید مدیران از نیروگاه های خورشیدی باباطاهر و بوعلی در شهرستان های فامنین و قهاوند، اظهارکرد: شرکت آلمانی 'آتوس' با سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های خورشیدی در استان همدان، تاکنون اقدام به احداث و نصب چهار نیروگاه هفت مگاواتی کرده و یک نیروگاه نیز در قهاوند در حال احداث است.
    وی اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی 'شهدا' در روستای کردآباد، 'خلیج فارس' در قهاوند و 'امیرکبیر' در آق بلاغ لتگاه بهره برداری شدند و نیروگاه 'باباطاهر' در فامنین نیز به ظرفیت هفت مگاوات به شبکه برق وصل شده است.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی دیگری با نام 'بوعلی' در قهاوند آغاز شده که هم اینک در حال نصب تجهیزات است.
    به گفته محمودی میزان سرمایه گذاری هر یک از نیروگاه های 7 مگاواتی ساخته شده هشت میلیون و 500 هزار یورو معادل 367 میلیارد و 820 میلیون ریال است.
    وی افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته به صورت 100 درصد خارجی است و با این وجود شرکت 'آفتاب ماد راه ابریشم' به عنوان طرف ایرانی سرمایه گذار در این طرح فعالیت دارد.
    شرکت آلمانی آتوس دومین شرکت بزرگ نصب کننده نیروگاه های خورشیدی در جهان است.
    نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان به عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور سال گذشته با حضور وزیر نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهوری بهره برداری شد.

    برچسب ها