عصر خودرو

تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند؛

روند قیمت طلا در هفته نخست سال ۲۰۱۸

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در نخستین هفته سال ۲۰۱۸ میلادی می تواند به روند صعودی اش ادامه دهد.

روند قیمت طلا در هفته نخست سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران  ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شد و توانست سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا سال 2017 میلادی را در حالی پشت سر گذاشت که رشد 12 درصدی را ثبت کرده و توانسته است بهترین عملکرد خود را از سال 2010 میلادی برجا بگذارد.

    تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را در روزهای آینده حفظ کند، در هفته نخست مبادلات 2018 میلادی خواهد توانست تا سطح 1325 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    البته تجربه ماه های اخیر نشان داده است که طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری و تثبیت در این کانال قیمتی با چالش های جدی روبرو شده است. ورود طلا به کانال 1300 دلاری موجب می شود تا تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور با کاهش روبرو شود و این عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود.

    به اعتقاد تحلیلگران اف ایکس امپایر، اگر قیمت طلا در روزهای آینده عقب نشینی کند و وارد کانال 1200 دلاری شود، بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود.

    از سوی دیگر نوسانات ارزش دلار همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود. در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا امیدوار بود.

    نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد. نگرانی های مربوط به اوضاع کره شمالی و خاورمیانه از یک سو و بی ثباتی سیاسی در اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

    دولت جدید آلمان هنوز تشکیل نشده و ایتالیا نیز طی ماه های آینده انتخابات سراسری را در پیش دارد.مذاکرات بر ای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مراحل حساس و سرنوشت سازی وارد شده است.

    به نظر می رسد در صورت کاهش قیمت طلا در روزهای آینده، کف قیمت این فلز گرانبها 1250 دلار خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

    برچسب ها