عصر خودرو

عرضه‌های داغ محصولات پتروشیمی در بورس انرژی

عصر بازار- رینگ داخلی بورس انرژی امروز میزبان عرضه متنوع محصولات پتروشیمی است.

عرضه‌های داغ محصولات پتروشیمی در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی در معاملات روز جاری، کالاهای آیزوریسایکل و حلال 404 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس را در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان را در رینگ بین‌الملل عرضه می کند.

    بازار برق

    این گزارش می افزاید: بازار برق روز گذشته شاهد معامله یک میلیون و 811 هزار قرارداد معادل 92 میلیون و 622 هزار کیلووات ساعت به ارزش 27 میلیارد و 652 میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و بارپیک با متوسط قیمت298 و  363 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    بازار فیزیکی

    همچنین در این روز کاری بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای آیزوریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت تهران و حلال 502 و 503 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی بود که باعث شد حجم کل معاملات صورت‌گرفته 10.500 تن و به ارزش بیش از 191 میلیارد و 478 میلیون ریال شود.

    در عین حال، از نکات حائز اهمیت این جلسه معاملاتی می‌توان به عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه طوس  در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق اشاره کرد.

    توقف و بازگشایی نمادها

    شایان ذکر است از 10,000 کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل سومین هفته دی ماه 96، هفت هزار کیلووات با قیمت 430 ریال بر کیلووات ساعت و ارزش 505 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    این گزارش می افزاید: در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 10 بهمن 96 گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 14 دی ماه 96 در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

    برچسب ها