عصر خودرو

قیمت ۱۴۰۰ دلار در بازار جهانی طلا شکسته می‌شود؟

عصر بازار- یکی از کارشناسان بازار طلا انتظار دارد قیمت این فلز زرد با اوج گیری نرخ تورم و کندی رقابت از سوی بازارهای سهام، در سال ۲۰۱۸ به طور مستمر رشد کرده و به ۱۴۰۰ دلار صعود کند.

قیمت ۱۴۰۰ دلار در بازار جهانی طلا شکسته می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جورج جیرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی منیجمنت" به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال 2018 به 1400 دلار صعود کند. اظهارات وی در حالی مطرح شد که طلا در هفته‌های پایانی سال 2018 روند صعودی دوباره‌ای یافت و هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار آمریکا در آخرین روز معاملات سال در 1305.50 دلار بسته شد که بیش از 13 درصد افزایش از ابتدای سال را نشان داد.

    جیرو گفت: از افزایش قیمت طلا در پایان سال متعجب نشد زیرا با نظرسنجی غیررسمی وی در کنفرانس موسسه بین‌المللی فلزات ارزشمند (IPMI) در اواخر ژوئن همخوانی داشت. وی خاطرنشان کرد خوش‌بینانه‌ترین دورنما برای قیمت‌ها در پایان سال، 1950 دلار و بدبینانه‌ترین پیش‌بینی، کاهش قیمت طلا به 1010 دلار بود. متوسط قیمت طلا در پایان سال 2017  که در این نظرسنجی پیش‌بینی شد، بین 1315 تا 1325 دلار بود.

    وی در ادامه افزود: پیش‌بینی اینکه آیا طلا پس از بازگشت معامله‌گران از تعطیلات سال نوی میلادی رشد قیمتش را حفظ خواهد کرد، دشوار خواهد بود اما نگرانی‌های فزاینده نسبت به صعود بی‌رویه ارزش معاملات سهام باعث می‌شود تقاضای مستمر برای خرید طلا حفظ شود.

    بزرگترین رقیب طلا در سال 2018 بازارهای سهام خواهند بود اما معلوم نیست بازارهای سهام در سال آینده به روند صعودی ادامه دهند و با صعود طلا به بالای 1300 دلار، علاقه بیشتری برای خرید این فلز زرد ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها