عصر خودرو

آماده شدن کاخ سفید و کنگره آمریکا برای گفت‌وگو در مورد بودجه

عصر بازار- کاخ سفید در خصوص مخارج دولت و سیاست‌های مهاجرتی در هفته جاری با رهبران دموکرات و جمهوری خواه کنگره مذاکراتش را آغاز خواهد کرد.

آماده شدن کاخ سفید و کنگره آمریکا برای گفت‌وگو در مورد بودجه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، بنابر اعلام کاخ سفید، چهارشنبه هفته جاری، میک مولوانی- مدیر بودجه دولت ترامپ و مارک شرت- مدیر امور قانونگذاری، با میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا و پل رایان- رئیس کنگره آمریکا که هر دو جمهوری خواه هستند و هم چنین سناتور چاک شومر، رهبر دموکراتهای سنا و نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در کنگره دیدار خواهند کرد. دونالد ترامپ نیز طی روزهای ششم و هفتم ژانویه در مقر ریاست جمهوری "کمپ دیوید" در شهر مری لند، با مک کانل و رایان، جلسات تعیین استراتژی خواهد داشت.

    نمایندگان مجلس سنا در روز سوم ژانویه و مجلس نمایندگان از هشتم ژانویه، پس از تعطیلات سال نو به کار خود بر می‌گردند. کنگره هفته گذشته پیش از تعطیلات کریسمس، لایحه تامین مالی کوتاه مدت دولت را تصویب کرد و تا نوزدهم ژانویه فرصت دارد تا به توافق در خصوص هزینه های دفاعی و برنامه های داخلی متعددی برسد و گرنه دولت تعطیل خواهد شد.

    هم چنین قانون گذاران آمریکا کمک ها به مردم آسیب دیده از طوفان در پورتوریکو، تگزاس و فلوریدا و کسانی که در آتش سوزی های وسیع کالیفرنیا دچار صدمه شدند را در دستور کار خود دارند. پیشتر کنگره کمک 81 میلیارد دلاری را به این منظور تصویب کرده بود که مورد موافقت سنا قرار نگرفت. کاخ سفید خواهان کاهش بسته کمک به 44 میلیارد دلار است.

    کنگره باید در اوایل سال 2018، سقف بدهی را نیز به منظور جلوگیری از ورشکستگی دولت افزایش دهد. بنابر اعلام دفتر بودجه غیرحزبی، در صورتی که کنگره تا قبل از اواخر مارس و یا اوایل آوریل، سقف بدهی را افزایش ندهد وزارت خزانه داری آمریکا  دیگر گزینه ای برای استقراض و نقدینگی برای پرداخت هزینه‌ها نخواهد داشت.

    ترامپ که پس از تصویب لایحه اصلاح مالیاتی در دسامبر، به اولین  پیروزی قانون گذاری بزرگ خود  دست یافت، اجرای یک برنامه زیرساختی بزرگ را نیز وعده داده است.

    برچسب ها