عصر خودرو

در ۶ ماه نخست امسال صورت گرت؛

رشد واردات ۱۳ درصد، رشد صادرات منفی یک درصد

عصر بازار- بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران رشد اقتصادی شش ماهه ۵.۶ درصد محاسبه شده است. در جزئیات این رشد، صادرات کالاها و خدمات حدود منفی یک درصد و رشد واردات کالا هم ۱۳.۱ درصد بوده است.

رشد واردات ۱۳ درصد، رشد صادرات منفی یک درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعاتی که مرکز آمار ارایه کرده است، رشد اقتصادی در شش ماهه نخست سال جاری برابر با 5.6 درصد بوده است. در این گروه رشد فصل بهار 6.2 درصد و رشد فصل تابستان 5.2 درصد بوده است.

    همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد رشد هزینه مصرف نهایی خصوصی شش ماهه نخست سال 1396 بر مبنای سال پایه 1390  معادل 7.3 درصد، بوده است که رشد این گروه در فصل بهار 6.9 درصد و در فصل تابستان 7.6 درصد برآورد شده است.

    رشد گروه هزینه مصرف نهایی دولت هم معادل 7.2 درصد برآورد شده است که این رشد برای بهار 7.2 درصد و برای تابستان نیز 7.2 درصد محاسبه شده است.

    رشد شش ماهه تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نیز معادل 3.1 درصد است که رشد این گروه در بهار 4.9 درصد و در تابستان 1.4 درصد بوده است.

    رشد تشکیل سرمایه در ماشین آلات نیز برای شش ماه نخست سال 1396 برابر با چهار درصد بوده است که این رشد برای سه ماهه 5.6 درصد و برای تابستان 0.8 درصد محاسبه شده است.

    رشد تشکیل سرمایه در ساختمان نیز برای شش ماه 2.3 درصد برآورد شده است که این میزان برای سه ماهه 4.2 درصد و برای تابستان 0.8 درصد محاسبه شده است.

    بر مبنای اطلاعات مرکز آمار ایران، خالص صادرات کالاها و خدمات معادل منفی یک درصد بوده است. برای فصل بهار این رشد معادل منفی 1.7 درصد و برای فصل تابستان این رشد معادل منفی 0.4 درصد بوده است.

    رشد وارات نیز برای شش ماه 13.1 درصد بوده است که در این این گروه رشد فصل بهار 20.1 درصد و رشد تابستان معادل 4.9 درصد بوده است.

    برچسب ها