عصر خودرو

افزایش ۳۰۰۰مگاواتی ظرفیت نیروگاه ها

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه های حرارتی کشور گفت: برنامه ما این است که تا تابستان سال آینده حدود ۳۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار کنیم که تمام سرمایه آن از محل سرمایه گذاری داخلی است.

افزایش ۳۰۰۰مگاواتی ظرفیت نیروگاه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه های حرارتی در خصوص نیروگاه هایی که برای پیک تابستان 97 به مدار خواهند آمد، اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 1500 مگاوات نیروگاه جدید به مدار آمده که امیدواریم تا تابستان سال آینده این میزان را به 3000 مگاوات برسانیم. این در حالی است که کل سرمایه گذاری انجام شده در این سه هزار مگاوات نیروگاه جدید که تا تابستان سال آینده به مدار می آید، سرمایه گذاری داخلی است.

    وی ادامه داد: تقریباً بجز در یک واحد 162 مگاواتی نیروگاه شیروان که از سرمایه گذاری دولتی سرمایه آن تأمین می شود، بقیه نیروگاه های جدید تا تابستان 97، از طریق سرمایه بخش خصوصی تأمین می شوند.

    این مقام مسوول در ادامه در خصوص تبدیل برج های تر به خشک در نیروگاه های کشور گفت: این طرح از سال 94 در واحد اول نیروگاه همدان به ظرفیت 250 مگاوات، آغاز و در سال 96 تکمیل شد و ما براساس آن توانستیم حدود 87 درصد مصرف آب را در این واحد نیروگاهی کاهش دهیم. البته این برنامه برای واحد های بعدی نیروگاه شهید مفتح همدان در حال اجرا شدن است که واحد دوم نیز پیمانکار آن تعیین شده که امیدواریم به زدی شاهد اتمام این فاز از پروژه باشیم.   2 واحد باقیمانده این نیروگاه نیز قرار است از وام جایکا برای تأمین سرمایه تبدیل این برج های تر به خشک استفاده کنیم.

    طرزطلب با اشاره به اجرای همین طرح در نیروگاه اصفهان نیز اظهار داشت: برای نیروگاه اصفهان نیز دنبال مجوز هستیم که امیدواریم با دریافت سریع این مجوزها بتوانیم کار آن را زودتر شروع کنیم.

    برچسب ها