عصر خودرو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران:

عمر ناوگان هوایی به ۲۰ سال کاهش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیوستن این دو فروند هواپیمای ای.تی.آر به ناوگان ایران ایر متوسط عمر ناوگان این شرکت به حدود ۲۰ سال کاهش یافت.

عمر ناوگان هوایی به ۲۰ سال کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, فرزانه شرفبافی روز شنبه در حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای اِی.تی.آر (ATR) افزود: پیش از این عمر متوسط ناوگان ایران ایر 21 سال و یک ماه بود اما با تحویل این هواپیما عمر متوسط ناوگان ایران ایر کاهش یافت.
    وی اظهارداشت: تا کنون 11 فروند هواپیمایی جدید وارد ناوگان ایران ایر شده است و این نشان می دهد ایران ایر با برنامه ریزی مناسب درصدد استفاده بهینه از این هواپیماها است.
    مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: طبق قراردادی که با شرکت ای. تی. آر منعقد شده ایران ایر باید 12 فروند دیگر تحویل بگیرد و حسب تقاضای ایران ایر این شرکت می تواند در آینده 20 فروند دیگر از این هواپیماها را خریداری کند.
    شرف بافی با اشاره به مزیت های هواپیماهای ای. تی. آر افزود: این هواپیماها با برد کوتاه مزیت های خوبی در بازار رقابتی با سایر هواپیماها دارند زیرا با مصرف کم سوخت و آلایندگی ها در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار هستند و با استفاده از این ناوگان فرودگاه های کم برخوردار کشور نیز در شهرهای مختلف فعال می شوند.
    دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی ( ای.تی.آر 72 سری 600 ) که شب گذشته از فرانسه عازم تهران شد، راس ساعت 9:51 صبح امروز ( شنبه ) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
    این دو فروند هواپیما پس از تحویل آن در تولوز فرانسه به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته فرودگاه تولوز را ترک کرد و در مسیر هوایی خود پس از سوختگیری در فرودگاه آتن عازم تهران شد.
    با ورود دو فروند دیگر از این هواپیماها هم اکنون هشت فروند هواپیمای ای. تی. آر وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده و این شرکت حامل پرچم از این هواپیماها در مسیرهای کوتاه برد و فرودگاه های کم برخوردار استفاده می کند.
    در پی توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم صنعت هوانوردی ایران ، قرارداد خرید 100 فروند هواپیما با ایرباس فرانسه، 80 فروند با بوئینگ آمریکا و 20 فروند با شرکت آ.تی.آر به امضا رسید که تاکنون 8 فروند ای. تی. آر و 3 فروند هواپیمای ایرباس تحویل ایران ایر شده است.
    در مجموع با ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ایران ایر بیش از 1350 صندلی به ظرفیت هواپیمایی جمهوری ایران در جابجایی هموطنان در مسیرهای مختلف اضافه شده است و قرار است نخستین سرویس این هواپیماها نیز همانند سنوات گذشته به مشهد مقدس انجام شود.

    برچسب ها