عصر خودرو

حذف مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از صنایع دستی

عصر بازار- رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه صنایع دستی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال است، گفت: باحذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی می‌توان از تولیدات داخلی حمایت کرد.

حذف مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حمیدرضا فولادگر درباره حمایت از صنایع دستی، گفت: این صنعت نه تنها بخشی از فرهنگ و اقتصاد جامعه بوده بلکه فصل مشترک اقتصاد و فرهنگ، صنعت و هنر است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنایع دستی از لحاظ فرهنگی گویای تمدن و فرهنگ اسلامی- ایرانی کشور است؛ در سیاست‌های کلی نظام همیشه بحث حمایت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تاکید بوده است.

    وی با بیان اینکه صنایع دستی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال است، بیان کرد: ایجاد اشتغال در این بخش با سرمایه‌گذاری بسیار اندک محقق می‌شود در حالی که صنایع بزرگ نیازمند سرمایه‌گذاری های بسیار بیشتر هستند.

    فولادگر اظهار کرد: صنایع دستی با وجود مشکلات بسیار و شرایط بد اقتصادی می‌تواند باعث اشتغال و درآمدزایی شود؛ به طور مثال با ایجاد یک کارگاه و به کارگیری جوانان چند نفر از آنها از بیکاری نجات می‌یابند؛ علاوه بر آن با آموزش‌های لازم در این کارگاه‌ها می‌توان این هنر را به نسل بعد منتقل کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی، تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده باید از تولیدات صنایع دستی داخلی حذف شود چرا که باعث کاهش هزینه های تولید شده و همین امر در توسعه این صنعت اثرات مثبتی می‌گذارد اما  این مالیات باید از صنایع دستی وارداتی اخذ شود.

    رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان افزود: در بحث حمایت از تولیدات داخلی و صنایع دستی می‌توان حذف این نوع مالیات را مطرح کرد که با نظر مثبت مجلس نتایجی خوبی در این زمینه به دست می‌آید.

    برچسب ها