عصر خودرو

کاهش ۱۵ درصدی معاملات اوراق بدهی در بورس

عصر بازار- آذرماه امسال تعداد ۵ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال در بورس دادوستد شد که نسبت به آذرماه پارسال به ترتیب ۱۵ و ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش ۱۵ درصدی معاملات اوراق بدهی در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, در جریان معاملات آذرماه امسال تعداد 5 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 4 هزار و 822 میلیارد ریال در بورس دادوستد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 15 و 13 درصد افت را نشان می‌دهد.

    در جریان معاملات آبان ماه امسال نیز تعداد 6 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 5 هزار و 596میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش 55 درصد افت را نشان می‌دهد.

    همچنین در جریان معاملات نخستین ماه پاییز امسال تعداد 10 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 9593میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 2 و یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در آخرین ماه تابستان امسال نیز تعداد 9 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 9012 میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 24 و 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    همچنین در مردادماه گذشته تعداد 5 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 4977میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 31 و 32درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    در جریان معاملات تیرماه امسال تعداد 6 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 6482میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 74 و 72 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در خرداد امسال تعداد 8 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 7629میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 6 و 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در اردیبهشت ماه نیز تعداد 7 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 6728میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 57 و 56 درصد افت را نشان می‌دهد.

    همچنین جریان معاملات در فروردین امسال تعداد 4 میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 4240میلیارد ریال در بورس دادوستد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 58 و 61 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

    گفتنی است؛ از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مدت 9 ماه تعداد 59میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش 59هزار و 80 میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش 17درصد افت را نشان می‌دهد.

    برچسب ها