عصر خودرو

اشتباه تایپی بود نه بزرگنمایی

اصلاحیه ایمیدرو از ذخایر معادن کشور

عصر بازار: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با اصلاح پاورپوینت مهدی کرباسیان که سه شنبه گذشته در جریان کنفرانس بین المللی معادن و منابع ایمارک، ارائه شد، آمار دقیق برخی از ذخایر معدنی ایران را علام کرد.

اصلاحیه ایمیدرو از ذخایر معادن کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در این اصلاحیه میزان ذخایر روی کشور که 11 میلیارد تن اعلام شده بود به 11 میلیون تن روی محتوی اصلاح و عنوان شده که ایران 4 درصد روی دنیا را در اختیار خود دارد.

    در بخش دیگری از این اصلاحیه ذخایر باریت ایران 10 میلیون تن اعلام شده که پنج درصد ذخایر باریت دنیا را تشکیل می‌دهد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام ایمیدرو 2.7 میلیارد تن از ذخایر سنگآهن دنیا در ایران وجود دارد که یک درصد کل ذخایر دنیا را تشکیل می‌دهد.

    این گزارش حاکی از آن است که با توجه به قرار گرفتن ایران بر روی کمربند مس، 4 درصد ذخایر سنگ‌مس معادل 2.6 میلیارد تن در ایران قرار گرفته و کشورمان را جزو بزرگترین کشورهای دارنده مس معرفی کرده است.

    در این گزارش اشاره شده که ذخایر طلای محتوی (خالص) معادن ایران 250 تن است که نشان می‌دهد نیم درصد ذخایر طلای دنیا در ایران وجود دارد. البته کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بر این باورند که با توجه به اکتشافات جدید استعداد ذخایر هزار تنی طلای خالص در ایران وجود دارد.

    به گزارش اقتصادنیوز، کرباسیان در جریان این کنفرانس آماری از وضعیت ذخایر ایران را ارائه کرد که بسیار بیشتر از حد حقیقی آن بود و پیگیری‌های اقتصادنیوز هم نشان داد که این آمار مورد تایید هیچ‌یک از کارشناسان قدیمی ایمیدرو قرار نگرفته است.

    رئیس ایمیدرودر این کنفرانس میزان ذخایر روی ایران را 11 میلیارد تن اعلام کرده این در حالیست که معدن سرب و روی و نقره مهدی آباد و انگوران ذخایر رویشان در مجموع به 200 میلیون تن هم نمی‌رسد.

    او همچنین اعلام کرده که ایران دارای 10 میلیارد تن باریت است که 5 درصد ذخایر دنیا را شامل می‌شود.

    رئیس ایمیدرو در ادامه آماری که ارائه داده به ذخایر 17 میلیارد تنی منیزیم در ایران اشاره کرده و گفته این میزان نیم درصد ذخایر منیزیم دنیا را تشکیل می‌دهد.

    در پاورپوینتی که از سخنرانی رئیس ایمیدرو بر روی سایت این سازمان قرار داده شده، ذخایر فسفات کشورمان، 16.5 میلیارد تن تخمین زده شده و کرباسیان گفته است که این میزان ذخایر نشان می‌دهد پنج صدم درصد ذخایر فسفات دنیا در ایران وجود دارد.

    رئیس ایمیدرو همچنین در این کنفرانس بین‌المللی اشاره کرده است، 1.6 میلیارد تن بوکسیت (سنگ آلومینیوم) در ایران وجود دارد که نشان می‌دهد حدود 5 درصد ذخایر این ماده معدنی در کشورمان قرار گرفته این در حالیست که ایران به دلیل فقر بوکیست یکی از بزرگترین واردکنندگان آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم در ایران است.

    کرباسیان در ادامه گفته 8.5 میلیارد تن کرومیت در ایران وجود دارد که 11 صدم درصد ذخایر کرومیت دنیا را تشکیل می‌دهد.
    در اصلاحیه‌ای که از پاورپوینت سخنرانی رئیس ایمیدرو روی سایت این سازمان قرار گرفته شده آمار مربوط به ذخایر کرومیت، فسفات، بوکسیت و منیزیم حذف شده است.

     

    میزان ذخایر برخی مواد معدنی در ایران

    ماده معدنی

    میزان ذخایر

    واحد

    رتبه در دنیا (درصد)

    سنگ‌آهن

    2.7

    میلیارد تن

    1

    سنگ‌مس

    2.6

    میلیارد تن

    4

    طلا (خالص)

    250

    تن

    5/0

    روی (خالص)

    11

    میلیون تن

    4

    باریت

    10

    میلیون تن

    5

     

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو