عصر خودرو

بورس آماده پذیرش بخش تعاون

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس از آمادگی بازار سرمایه کشور برای پذیرش بخش تعاون خبر داد و گفت: ۱۴ شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند.

بورس آماده پذیرش بخش تعاون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    ماشاء الله عظیمی با اشاره به اصلاح اساسنامه تعاونی های سهامی عام و فراهم شدن زمینه اولویت پذیرش تعاونی های سهامی عام در بورس، گفت: سازمان بورس در حال حاضر آماده پذیرش تعاونی ها در بازار سرمایه کشور است.

    عضو شورای عالی بورس اظهارداشت: در عین حال تعاونی ها نیز باید اساسنامه های خود را برای فعالیت در بورس تطبیق دهند و از آنسو نیز در صورت نیاز به آموزش، بخش تعاون این دوره ها را ارائه خواهد کرد.

    عظیمی خاطرنشان کرد: حضور بخش تعاون به بازار سرمایه می تواند منجر به تنوع بخشی فعالیت ها در بورس شود. البته اغلب شرکت ها ابتدا از طریق فرابورس وارد می شوند ولی محدودیتی در این زمینه به شرط تطبیق اساسنامه و فعالیت ها وجود ندارد.

    وی تاکید کرد: تعاونی ها در حال حاضر از نظر مقررات، صورت های مالی و نوع فعالیت محدودیتی برای ورود به بازار سرمایه ندارند و 14 شرکت تاکنون متقاضی ورود به بازار سرمایه شده اند.

    عضو شورای عالی بورس گفت: تعاونی ها از طریق همکاری مشترک می توانند سرمایه گذاری های قابل توجهی در پروژه های زیرساختی کشور داشته باشند. در بخش ورزش آمادگی سرمایه گذاری شرکت های تعاونی وجود دارد و اولویت کشور نیز توسعه فرهنگ تعاونی است

    برچسب ها