عصر خودرو

بوئینگ:

از سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران پیروی می‌کنیم

عصر بازار- سخنگوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند، اظهار داشت: ما در سال ۲۰۱۶ برای تکمیل قرارداد فروش ۸۰ هواپیما به ایران از دولت آمریکا مجوز دریافت کردیم. تا به امروز این تنها قراردادی است که ما از دولت برای تکمیل آن مجوز گرفته‌ایم.

از سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران پیروی می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، وی اعلام کرد: بوئینگ در حال حاضر درباره هیچ معامله‌ای در آینده با هیچ یک از مشتریان خود در سراسر جهان رایزنی نمی‌کند.

    سخنگوی بوئینگ تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم درباره اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران در آینده تغییر خواهد کرد یا نه، ارزیابی داشته باشیم. آنچه می‌توانیم بگوییم این است که ما به طور دقیق از سیاست دولت آمریکا در خصوص تمام معاملات‌مان با خطوط هوایی تجاری ایران پیروی کرده و به این کار ادامه خواهیم داد.

     بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، آمریکا باید اجازه فروش هواپیما به ایران را بدهد، از این رو دو کشور با اجرای این توافق رایزنی‌ها برای انعقاد این قرارداد را آغاز کردند. دولت وقت آمریکا در آن زمان اجازه فروش هواپیما به ایران را صادر کرد اما مجلس نمایندگان این کشور به تازگی طرحی را تصویب کرده است که از وزارت خزانه‌داری می‌خواهد درباره فعالیت‌های شرکت ایرانی خریدار این هواپیماها به کنگره گزارشی ارائه دهد.

    این طرح با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس مبنی بر اینکه ایران به طور غیرقانونی سلاح از خاک این کشور خارج می‌کند از وزارت خزانه‌داری می‌خواهد تا درباره منابع مالی تامین‌کننده این قرارداد اطلاعات ارائه کند و اطمینان دهد که این هواپیماها در فعالیت‌های ایران برای انتقال سلاح استفاده نمی‌شود.

    با این حال قانونگذاران آمریکا تاکید کرده‌اند که این قانون مانع از فروش هواپیما به ایران نمی‌شود اما طرف ایرانی این اقدام را گامی خلاف توافق هسته‌ای می‌داند.

    برچسب ها