عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

تحول در صادرات غیر نفتی با اعتماد به ظرفیت های صادراتی بورس کالا

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:خرید و فروش پر حجم محصولات مهم ایرانی همچون پسته و زعفران در تالار صادراتی بورس کالا، به مرور باعث ایجاد تحول در صادرات غیرنفتی کشور، توسعه بخش کشاورزی و رشد اقتصادی خواهد شد.

تحول در صادرات غیر نفتی با اعتماد به ظرفیت های صادراتی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، سید ناصر موسوی لارگانی درباره عرضه محصولات کشاورزی از جمله زعفران گفت: بورس کالا با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و ارزیابی کیفیت زعفران می تواند در تثبیت جایگاه جهانی این محصول تاثیر بسزایی داشته باشد.

    لارگانی افزود: بورس می تواند باعث رونق کشت زعفران در کشور، پایان صادرات بدون برنامه ، آغاز صادرات هدفمند و تاثیرگذاری بر قیمت های منطقه ای شود.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی عرضه محصولات کشاورزی از جمله زعفران  را در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی موثر دانست و افزود: با عرضه زعفران در بورس کالا می توان به برندسازی این محصول در بازارهای جهانی دست یافت اما این امر مستلزم بسته بندی مناسب و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار پر سود این محصول است که این امر فقط با حضور زعفران در بورس امکان خواهد داشت.

    وی با تاکید بر لزوم ارزیابی دقیق تر در زعفران های تولیدی از لحاظ کیفیت برای حضور در بازار های جهانی ، گفت: برای حفظ جایگاه زعفران و حضور پرنگ تر در بازار های جهانی ، بورس کالا با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و ارزیابی کیفیت محصولات می تواند در افزایش و اعتباربخشی به صادرات زعفران  کشور موثر واقع شود.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت با عرضه محصولات کشاورزی از جمله زعفران در بورس که ارزآوری بالایی دارد می توان درآمدهای ارزی وابسته به بخش کشاورزی را توسعه داد.

    برچسب ها