عصر خودرو

فعالان تجاری پاکستان خواهان گسترش روابط تجاری با ایران هستند

عصر بازار- رئیس انجمن سازندگان و آبادگران پاکستان با تشریح اهمیت گسترش روابط تجاری پاکستان و ایران از دولت کشورش خواست تعرفه های گمرکی بر کالاهای ایران را کاهش دهد.

فعالان تجاری پاکستان خواهان گسترش روابط تجاری با ایران هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'عارف یوسف جیوا' روز جمعه در کراچی پاکستان با بیان اینکه کالاهای ایران از کیفیت خوبی برخوردار است، گفت: به عنوان مثال، سرامیک و کاشی های ایرانی به دلیل برخورداری از استانداردهای جهانی درمیان مردم پاکستان محبوبیت فراوان دارد.
    وی خاطرنشان کرد: کاشی و سرامیک ساخت کارخانه های ایران در بازارهای پاکستان از جایگاهی خوبی برخوردار است و رایزن بازرگانی ایران در پاکستان نیز با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران از اداره کل انجمن سازندگان و توسعه دهندگان پاکستان بازدید کرده و درخصوص نحوه واردات سرامیک به پاکستان به تبادل نظر پرداختیم.
    رئیس انجمن سازندگان و آبادگران پاکستان با بیان بالا بودن تعرفه های گمرکی پاکستان برای واردات کاشی و سرامیک از ایران گفت:تاجران پاکستان ترجیح می دهند به جای خرید این کالا از کشورهای اروپایی آن را از کشور همسایه ایران تهیه کنند.
    یوسف جیوا علاقه مندی مردم پاکستان به فرهنگ و تمدن ایران را یادآور شد و گفت : وجود چنین اشتراکات غنی بین دو کشور عامل اصلی برای فروش کالاهای باکیفیت ایرانی در بازارهای پاکستانی است و تاجران پاکستان در صورت رفع موانع بانکی و مالیاتی از این ظرفیت ها می توانند به نحو احسن استفاده کنند.
    وی گفت : قرار است بزودی در نشست مشترکی با مسئولان وزارت تجارت و بازرگانی پاکستان در اسلام آباد با حضور مسئولان ایرانی، نحوه گسترش روابط تجاری بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
    میزان مصرف کاشی و سرامیک سالانه پاکستان بر اساس آمارها، 100میلیون مترمربع برآورد شده که تنها 20 میلیون مترمربع از این میزان در پاکستان تولید شده و 80 میلیون مترمربع آن از کشورهای دیگر وارد می شود.
    صادرات کاشی و سرامیک ایران به پاکستان فرصت مناسبی برای رونق تولید و افزایش توان صادراتی تولید کنندگان و صادر کنندگان کشورمان عنوان می شود.
    آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394 کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور 861 میلیون دلار بوده است. این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
    حجم تجارت دو سویه میان ایران و پاکستان در سال 1395 به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
    ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.

    برچسب ها