عصر خودرو

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد :

سهم ۳۰ درصدی بیمه از پوشش ۳ هزار میلیارد دلار ریسک کشور

عصر بازار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد دلار ریسک در کشور وجود دارد که نیاز به پوشش های بیمه ای دارند؛ در حالیکه تنها ۳۰ درصد از آنها پوشش داده می‌شوند.

سهم ۳۰ درصدی بیمه از پوشش ۳ هزار میلیارد دلار ریسک کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، عبدالناصر همتی درباره کاستن از سهم بیمه ایران در بازار و افزوده شدن به سهم بیمه های خصوصی گفت: بیمه مرکزی برنامه ای برای کاهش سهم بیمه ایران در بازار ندارد؛ بلکه ما بیشتر به دنبال آن هستیم تا کیک بازار را بزرگ تر کنیم.

    وی با بیان اینکه بزرگتر شدن کیک بازار، به معنای پر کردن ظرفیت های خالی بیمه ای در کشور است، اظهار داشت: 70 درصد از ظرفیت های بیمه در کشور خالی است؛ به نحوی که بیش از 3 هزار میلیارد دلار ریسک در کشور وجود دارد که نیاز به پوشش های بیمه ای دارند؛ ولی تنها 30 درصد از آنها دارای پوشش هستند.

    رئیس شورایعالی بیمه تاکید کرد: تمامی شرکت های بیمه و حتی بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی می توانند برای پر کردن ظرفیت های خالی بیمه ای در کشور تلاش کند؛ این در حالی است که ما به توسعه بازار بیمه در کشور توجه داریم و سیاست ما کاستن از سهم بیمه ایران در بازار نیست.

    رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: اگرچه 30 درصد از سهم بازار برای بیمه ایران سهم خوبی است و شرکت های خصوصی 70 درصد دیگر بازار را در اختیار دارند؛ ولی هر اندازه کیک بازار بزرگتر شود، خوب است؛ ولی بالا یا پایین شدن سهم بیمه ایران برای بیمه مرکزی اولویت اول نیست.

    برچسب ها