عصر خودرو

بازتاب همکاری ایران و روسیه در مورد سامانه های پرداختی در رسانه های چین

عصر بازار- رسانه های چین با انتشار گزارش ها و اخباری ضمن بازتاب یکپارچه کردن سامانه های پرداختی ایران و روسیه، تلاش های ایران و روسیه در این زمینه را مورد اهتمام قرار دادند.

بازتاب همکاری ایران و روسیه در مورد سامانه های پرداختی در رسانه های چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، تلویزیون مرکزی چین و خبرگزاری شینهوا گزارش کردند دو کشور ایران و روسیه مدتی است آزمایش روی این سامانه را با همکاری مشترک شروع کرده اند.
    این گزارش ها می افزاید دو کشور در حال گفت و گو بر سر یک توافقنامه رسمی میان بانک های مرکزی ایران و روسیه هستند تا هر مانع حقوقی و قانونی در این زمینه برداشته شود.
    این گزارش ها تصریح می کند که ایران اکنون دارای نزدیکترین روابط با روسیه در زمینه کارت های اعتباری بین المللی است و در ماه های گذشته تدابیر فنی بیشتری نیز برای تقویت این همکاری ها اتخاذ شده است.
    شینهوا می نویسد دو کشور در حال گفت و گو در باره توسعه همکاری های بانکی و استفاده از کارت های مغناطیسی هستند که به مشترکان امکان می دهد در خارج از کشور از آنها استفاده کنند.
    بر اساس این گزارش این همکاری به مشترکان امکان می دهد تا ارز دریافت کنند و در عوض سامانه بانکی که این ارز را در اختیار می گذارد مبالغ معادل را به ریال دریافت خواهد کرد.
    قدم بعدی بنا به گزارش رسانه های گروهی چین برای دو کشور هماهنگ کردن و یکپارچه نمودن سامانه های پرداختی بانکی بین یکدیگر و با شبکه بانکی بین المللی است که نیازمند زیرساخت های بسیار قوی می باشد.
    شینهوا نوشته است ایران بر ایجاد این زیرساخت ها در طول 10 تا 12 ماه با استانداردهای بین المللی تاکید می ورزد و برای امضای توافقنامه با دیگر کشورها و شبکه های پرداختی بین المللی اعلام آمادگی کرده است.

    برچسب ها