عصر خودرو

تبادل سه هزار و ۲۰۰ قطار باربری بین چین و اروپا

عصر بازار- چین می گوید سه هزار و ۲۷۱ قطار باری بین چین و اروپا در چارچوب برنامه راه ابریشم نوین در سال ۲۰۱۷ میلادی تردد کرده است.

تبادل سه هزار و ۲۰۰ قطار باربری بین چین و اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، از سال 2018 میلادی کار آزمایش خطوط ریلی بین چین و اروپا نیز آغاز می شود.
    کمیته ترابری رسیدگی به قطارهای باربری چین و اروپا در گزارشی آورده است که قطارهای باربری چین و اروپا 30 شهر در چین و 30 شهر در 10 کشور اروپایی را به یکدیگر متصل می کنند.
    قطارهای باربری بین دو طرف اقدام به انتقال کالاهای مرتبط با فن آوری اطلاع رسانی، البسه، مواد غذایی، خودرو، مواد شیمیایی و تجهیزات ماشینی کرده اند.
    انتظار می رود با راه اندازی خطوط ریلی جدید شمار قطارهایی که بین چین و شهرهای اروپایی تردد می کنند در سال 2018 میلادی به 4 هزار ترن برسد.
    همزمان اداره ملی آمار چین از وضعیت رو به بهبود اقتصادی ابراز خرسندی کرده و ارزش تولید ناخالص داخلی چین برای سال جاری میلادی را بالاتر از 12 هزار میلیارد دلار براورد کرده است که نشان می دهد رشد اقتصادی چین در کل سال ممکن است به 6.8 درصد برسد.
    در سال 2017 میلادی یک همایش بزرگ در چین با حضور 70 شرکت و نماینده از بخش های راه آهن کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بلاروس، لهستان، روسیه و چند کشور دیگر برگزار شد.
    هدف از برگزاری اجلاس تدوین یک نقشه راه برای همکاری های بیشتر باربری با قطار بین چین و کشورهای اروپایی بود.
    یکی از مهترین مسیرهای باربری از میان 57 مسیر بین چین و اروپا خط آهنی به طول 13 هزار کیلومتر است که شهر 'یی وو' در شرق چین را به اسپانیا متصل می کند.
    برنامه راه ابریشم نوین چین در پنج سال گذشته پس از اعلام آن موجب شده است تا چین بتواند قطارهای بیشتری را برای اعزام به کشورهای مختلف اروپایی سازماندهی کند.

    برچسب ها