عصر خودرو

مدیرعامل سازمان توسعه صنایع معدنی ایران :

ذخائر معادن سنگان خواف ۲۰۰ میلیون تن افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل سازمان توسعه صنایع معدنی ایران گفت: با اکتشافات جدید صورت گرفته در مجتمع سنگان خواف، ۲۰۰ میلیون تن به ذخائر معادن این منطقه افزوده شده که طبق برآوردها افزایش این رقم تا ۳۰۰ میلیون تن هم دور از انتظار نیست.

ذخائر معادن سنگان خواف ۲۰۰ میلیون تن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، مهدی کرباسیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح 2 طرح ملی معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف، کوتاهی زمان اجرا و ملی بودن را از ویژگی های مهم طرحهای سنگان خواف برشمرد و افزود: 23 درصد پشتوانه فولاد کشور در معادن سنگ آهن سنگان است و حدود چهار هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این معادن مشغول به کارند.
    وی ارزش افزوده در کنار اشتغال را از دیگر ویژگی های مهم معادن سنگ آهن سنگان خواف ذکر کرد که می تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی کشور و منطقه داشته باشد.
    نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات خوبی در سالهای گذشته در استخراج معادن در سنگان خواف انجام شده است و امیدواریم افتتاح طرح های جدید معدنی باعث رونق اقتصادی منطقه شود.
    احمد نگهبان سلامی بر شتاب دادن به روند اجرای خط آهن خواف - سنگان - هرات و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خواف تاکید کرد و گفت: ایجاد این منطقه اقتصادی به تصویب دولت رسیده و اکنون در مجلس در دست بررسی است.
    وی همچنین خواستار سهیم کردن مردم شهرستان در کارخانجات فولاد سنگان خواف شد.
    2 طرح فولادی و صنعتی روز پنجشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در خواف به بهره برداری رسید.
    برای اجرای این طرحها که شامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی و اپال پارسیان سنگان است، در مجموع 19 هزار و 80 میلیارد ریال به صورت ریالی و ارزی سرمایه گذاری شده است.
    ظرفیت تولیدی این واحدها که در زمینه های تولید خوراک کنسانتره کارخانجات گندله سازی، سنگ آهن و صنایع معدنی فعالیت دارند، در مجموع 7.5 میلیون تن است.
    با فعال شدن این 2 واحد تولیدی برای یک هزار و 400 نفر در شهرستان خواف به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
    معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
    گُندله به گلوله ‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی گفته می شود که در طرحهای فولادسازی کاربرد دارد.
    مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

    برچسب ها