عصر خودرو

بررسی سند دخل و خرج سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق از شنبه آغاز می‌شود+جزئیات

عصر بازار- بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ از شنبه هفته آینده در کمیسیون تلفیق به مدت دو هفته آغاز می‌شود.

بررسی سند دخل و خرج سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق از شنبه آغاز می‌شود+جزئیات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، جلسات کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 برای بررسی لایحه بودجه از شنبه هفته آینده (9 دی 96) به مدت دو هفته آ‌غاز می‌شود.

    اعضای کمیسیون تلفیق در این دو هفته و در دو شیفت کاری به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند و اگر نیاز بود که کمیسیون تلفیق در سومین شیفت نیز کار بررسی بودجه را ادامه دهند این موضوع به رای اعضای کمیسیون گذاشته خواهد شد.

    در اولین جلسه کمیسیون تلفیق کلیات لایحه بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این جلسه دولت 30 دقیقه فرصت خواهد داشت تا از لایحه بودجه دفاع کند.

    پس از آن 4 نفر از نمایندگان، ‌2 نفر موافق و 2 نفر مخالف و هر کدام به مدت 10 دقیقه درمورد کلیات لایحه بودجه در تلفیق صحبت خواهند کرد که البته این نمایندگان می‌توانند بخشی از وقت خود را نیز به دیگر نمایندگان بدهند.

    سپس مرکز پژوهش‌های مجلس به مدت 20 دقیقه و دیوان محاسبات به مدت 15 دقیقه درمورد بودجه صحبت خواهند کرد و روسای اتاق‌های بازرگانی هر کدام 5 دقیقه مطالب خود را ارائه می‌کنند و در پایان نیز به دولت 20 دقیقه دیگر فرصت داده می‌شود تا به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ دهد.

    براساس آیین‌نامه اجرایی جلسات کمیسیون تلفیق چنانچه تبصره یا ماده‌ای در کمیسیون به تصویب برسد تنها در صورتی مجدد قابل بررسی است که یک سوم از اعضای کمیسیون آن را درخواست کند و این درخواست باید به تصویب دو سوم اعضای کمیسیون برسد.

    همچنین در این آیین‌نامه تصریح شده که نمایندگان نمی‌توانند در خلال بررسی بودجه در کمیسیون با تلفن همراه صحبت کنند.

    براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق 15 روز فرصت دارد تا به بررسی لایحه بودجه بپردازد که این زمان تا یک ماه نیز قابل تمدید است و پس از این بررسی لایحه بودجه در صحن آغاز خواهد شد.

    طبق اعلام سخنگوی هیات رئیسه مجلس کار بررسی بودجه در مجلس تا اواسط بهمن ماه به پایان خواهد رسید و مصوبه به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

    برچسب ها