عصر خودرو

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه خبر داد؛

ایجاد ۶ بانک اطلاعاتی برای حذف یارانه‌بگیران ثروتمند

عصر بازار- معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: پایگاه جامع رفاهی برای شناسایی و حذف یارانه‌بگیران غیر نیازمند راه‌اندازی شده که در این مسیر داده‌های خود را از طریق ۶ بانک اطلاعاتی به روز می‌کند.

ایجاد ۶ بانک اطلاعاتی برای حذف یارانه‌بگیران ثروتمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، احمد میدری گفت: پایگاه جامع رفاهی برای شناسایی و رصد اقشار مختلف جامعه ایجاد شده تا برای حذف یارانه افراد پردرآمد اطلاعات کافی در دست بوده و راهی هم برای مبارزه با فساد باشد.

    وی با بیان اینکه در برخی موارد اطلاعات شفاف و دقیقی از اقشار مختلف مردم برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ نداریم، ادامه داد: منابع اطلاعاتی این پایگاه رفاهی از 6 منبع شامل سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی، سازمان ثبت املاک و اسناد کشور تامین و به روز می‌شود.

    میدری با اشاره به اینکه با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی تاکنون 4 میلیون نفر حذف شده‌اند گفت: با این حال هم‌اکنون افراد غیرنیازمند بسیاری وجود دارند که یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: در این پایگاه اطلاعات هویتی همه ایرانیان به ثبت رسیده و از این طریق می‌توان متوجه شد که هر فرد در کجا شاغل است و چه میزان حقوق دریافت می‌کند، همچنین در صورتی که در بخش خصوصی مشغول به کار باشد نام کارگاه، نوع فعالیت کارگاه و میزان حقوق پرداختی به فرد اعلام می‌شود

    برچسب ها