عصر خودرو

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران تاکید کرد:

وجود نگاه حمایتی بانک‌ها در تعیین تکلیف معوقات واحدهای تولیدی

عصر بازار- عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: بانک‌های عامل در تعیین تکلیف بدهی و معوقات واحدهای تولیدی و صنعتی با دید حمایتی و رافت ورود پیدا کنند تا فضای کسب و کار دچار اختلال نشود.

وجود نگاه حمایتی بانک‌ها در تعیین تکلیف معوقات واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسین پیرموذن در یازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار کرد: ما از طریق اتاق ایران با تعاملی که با بانک مرکزی و مدیران تک تک بانک‌ها داریم تلاش می‌کنیم تا برای حل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی کارگشایی شده و زمینه یک حرکت علاج‌بخش در کمک و همراهی واحدهای تولیدی و صنعتی در پیش گرفته شود.

    وی با بیان اینکه صاحبان اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با تنگناهای مالی و عدم پرداخت تسهیلات با نرخ سود پائین مواجه هستند خاطرنشان کرد: در سال جاری بیشترین موضوع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی روی مسایل بانکی و مالی متمرکز شده که سعی کردیم در قالب جلسات کمیته حمایت قضایی مشکلات فراروی رونق تولید و اشتغال را به نوعی برطرف کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل عمده این مشکلات را تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها، نرخ سود تسهیلات اعطاء شده، مشکلات مرتبط به وثیقه‌های بانکی و جرایم سنگین تسهیلات اعلام کرد و افزود: همه این مشکلات دست به دست هم داده تا ما به رغم سیاست حمایتی دولت از واحدهای تولیدی با تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای تولیدی روبرو باشیم.

    پیرموذن به برگزاری جلسات مرتب حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران با خروجی مشخص و دلگرم‌کننده برای سرمایه‌گذاران اشاره و بیان کرد: نباید با بی‌نظمی در تصمیم‌گیری‌ها و یا برخی تصمیمات مقطعی بر مشکلات واحدهای تولیدی در استان بیفزاییم چرا که ثبات مدیریتی و تصمیم‌گیری و حمایت در این بخش برای ما بسیار ارزشمند است.

    وی تصریح کرد: بانک‌هایی که به این جلسات دعوت می‌شوند براساس مصوبه این کمیته باید نسبت به تعیین تکلیف معوقات بانکی واحدهای تولیدی و تسهیل در این فرآیند اقدام کنند تا براساس همین رویکرد واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند.

    پیرموذن به رویکرد کمیته حمایت قضایی سرمایه‌گذاری در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: این مجموعه یقین دارد که با تعطیلی واحدهای تولیدی و یا ایجاد مانع در مسیر تولید نتیجه‌ای به همراه ندارد بلکه با کاهش فرآیند تولید، اشتغال دچار مشکل شده و اقتصاد نیز از تب و تاب می‌افتد، به همین دلیل انتظار داریم سرمایه‌گذاران به شکل همه‌جانبه مورد حمایت قرار گیرند.

    برچسب ها