عصر خودرو

یک مقام مسوول اعلام کرد؛

چین بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی ایران

عصر بازار- مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات ۶ هزار و ۶۳۰ میلیون­ دلار محصولات پتروشیمی در­ هشت ماهه سال جاری خبر داد.

چین بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر  ،  مسعود کمالی اردکانی، با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری در مجموع پنج محصول عمده در گروه محصولات پتروشیمی به سه کشور صادر شده است، گفت: در این میان 3 محصول دارای رشد و 2 محصول دارای کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

    وی با اشاره به این که چین رتبه نخست ­­واردکننده مواد اولیه پلیمری از ایران را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری، ارزش صادرات مواد اولیه پلیمری 2 هزار و 456 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 9 درصد رشد داشته است.

    به گفته این مقام مسوول ترکیه و هند پس از چین بیشترین بازارهای صادراتی ایران در صادرات این محصول را به خود اختصاص داده اند.

    اردکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در ­این مدت، صادرات پروپان و بوتان از رشد 16 درصدی برخوردار بوده است ادامه داد: در مدت یاد شده هزار و 476 ­میلیون دلار از این محصول صادر شده که عمده بازارهای صادراتی ایران شامل چین، اندونزی و کنیا بوده است.

    مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با بیان این که متانول با صادرات 722 میلیون دلاری از لحاظ ارزشی 21 درصد رشد داشته است گفت: پارازیلین با 52 میلیون دلار و کود با 456 میلیون دلار صادرات، از لحاظ ارزشی دارای کاهش بوده اند. که این کاهش عمدتاً بدلیل تامین تقاضای داخلی و کاهش قیمت های جهانی و کاهش تقاضا در بازارها ی اصلی هدف بوده است.

    برچسب ها